Mina platys håller sig i botten av akvariet. Problem?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blackgoat
    • August 2007
    • 19

    Mina platys håller sig i botten av akvariet. Problem?

    Jag startade upp mitt akvarium ihelgen och som första fisk köpte jag 3 platys (en hane, två honor).

    ​​​​​​Först gick det bra. De var lite försiktigta, men simmade runt en del. Men dom två senaste dagarna har dom mest hängt ner vid sanden, de rör sig väldigt lite. Ena hona har till och med gömt sig i en grotta i idag. De har jagat vandra en del i början, men två av dom verkar som ett par.

    Har kollat vattenvärderna och jag ser inga fel där. Kan det vara så att de kanske stressar varandra mycket när de är så få? Att de skulle må bättre om dom får fler som sällskap?

    Eller kan det vara något annat?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Ge dom tid. En del arter trivs bäst om det är lite flytväxter i akvariet men det borde inte ha någon betydelse för platy.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Blackgoat
      • August 2007
      • 19

      #3
      Ok, för dom var mer livliga första dagen. För nu går de knappt och äter så därför blir man lite orolig.

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        #4
        Vilka vattenvärden har du kollat? Blir snabbt nitrit i nystartat kar.

        Kommentar

        • Blackgoat
          • August 2007
          • 19

          #5
          De verkar må bättre nu med fler fiskar i karet. Dom gillade inte att vara själva i karet helt enkelt.

          Kommentar

          Arbetssätt...