Litet saltvattensakvarium - hur startar jag upp på bästa sätt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • turbo500
    • January 2017
    • 28

    Litet saltvattensakvarium - hur startar jag upp på bästa sätt?

    Hej,

    Har nu packat upp mitt gamla hembyggda 100-liters kar och det är rent och i ordning.
    Jag har genom åren bara haft sötvattensfiskar men är mycket sugen på ett diskret saltvattenkar mest för att det är en ny utmaning som jag länge tänkt på.att utforska.

    Jag vet att större kar är enklare att få stabila men nu har jag det jag har och visst kan jag ha ett betydligt större i mitt hus men då kommer inte karet att stå där jag vanligen vistas och eftersom jag vill ha akvariet i vardagsrummet så måste jag ta hänsyn till övrig inredning oxå - det får inte bli dominant.

    Nu söker jag mest kommentarer hur jag kommer vidare.
    Karet är helglas på stålställning utan underskåp och annat så frågan är hur jag får till 'renaste' lösningen - alltså så lite tekniska prylar som möjligt.

    Jag tänker mig enkel inredning med ett fåtal invånare men det sociala klimatet i karet måste vara bra - det är ju levande saker..

    Jag har som tur är inte några ekonomiska problem men naturligtvis vill jag ändå hitta prisvärda alternativ.

    Alternativet är kanske att köpa ett begagnat med allt inkluderat men min erfarenhet är att man lär sig av att utveckla och bygga själv.
    Jag har ingen brådska och inga problem om det tar ett halvår tills 1:a gästen flyttar in

    Har googlat massor och läst artiklar men vill ändå ha er input!




Arbetssätt...