hur många vill leopard pansarmalarna vara för att trivas och äter de yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bettysara
    • January 2017
    • 9

    hur många vill leopard pansarmalarna vara för att trivas och äter de yngel?

    Jag håller på att starta upp mitt första akvarium. Det är ett 126 liters med både ljus och mörk sand, ganska mycket växter och några stora rötter.
    Min plan är att få till ett trevlig sällskapsakvarium med lite olika sorters fiskar och sitter därför och läser på en hel del. Just nu bor det 10 st neontetror, en guldancistrus och en vanlig brun ancistrus i karet.

    Nu till min fråga; Jag tänkte ha 4 kakaduaciklider i så småningom (1 hane, 3 honor) men tycker att leopard pansarmalar verkar roliga och fina, SÅ, hur går de ihop med ciklider (bråkar de, äter upp yngel, hatar varandra eller annat hemskt?) ifall de kan vara i samma kar, hur många vill pansarmalarna vara i sitt stim så fall (vill ju att de ska trivas )?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Av Corydoras skall man alltid ha minst 6 st och de funkar bra ihop med dvärgciklider. Visst kan de äta rommen om de får en chans men det brukar de inte få.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bettysara
      • January 2017
      • 9

      #3
      Tack så mycket Kjell!

      Kommentar

      Arbetssätt...