Tung gyppy.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PJAxe
    • January 2017
    • 37

    Tung gyppy.

    Hej jag startade upp mitt akvarium med sex guppys för tre dagar sedan. Allt såg fint ut men igår upptäckte vi att en av gyppy hanarna låg mycket på botten. Det ser ut som om han är baktung stjärnan sjunker om han inte tar rejäla simtag och han lägger sig ofta och vilar. Dom fem andra verkar pigga och glada. PH är ca 6.5 och nitrit är 0. Är det någon som har någon idé om vad det kan bero på, eller vad man skall göra?
    Allt gott!
    PJ
  • maler
    • December 2016
    • 23

    #2
    Ursprungligen postat av PJAxe
    Hej jag startade upp mitt akvarium med sex guppys för tre dagar sedan. Allt såg fint ut men igår upptäckte vi att en av gyppy hanarna låg mycket på botten. Det ser ut som om han är baktung stjärnan sjunker om han inte tar rejäla simtag och han lägger sig ofta och vilar. Dom fem andra verkar pigga och glada. PH är ca 6.5 och nitrit är 0. Är det någon som har någon idé om vad det kan bero på, eller vad man skall göra?
    Allt gott!
    PJ
    Skulle rekommendera att sätta den i karantän. Antingen sjuk eller stressad.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hur har det gått?
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • PJAxe
        • January 2017
        • 37

        #4
        Tog den åt sidan men efter några dagar låg den på sidan på botten så jag bestämde mig för att det fick vara nog. Dom fem kvarvarande mår dock prima. Mest av allt är jag lite nyfiken på vad det kan bero på. Om en av dom bara råkade vara vekare än dom andra eller om det finns nått att lära sig från det hela.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Det är nog omöjligt att veta. Eller rättare sagt man kan sannolikt få veta om man skickar fiskar till SVA men frågan är om det är värt några tusen att få veta
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • PJAxe
            • January 2017
            • 37

            #6
            Det har du nog rätt i... Det känns ok i och med att det inte verkar sprida sig. Undrar vad dom skulle tänka på SVA om dom fick in en guppy från en privatperson

            Kommentar

            • PJAxe
              • January 2017
              • 37

              #7
              Hummm... idag verkade en av honorna ha samma problem med att hålla sig flytande. Det känns ju lite jobbigt om det sprider sig.

              Kommentar

              Arbetssätt...