Alger eller övermatning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeekay
    • August 2016
    • 3

    Alger eller övermatning?

    Hej, jag är ny här på Zoopet men har sen några år ett litet 25l akvarium som jag säkert gjort alla fel som man kan med. Jag har en flytväxt (som jag inte vet namnet på) som har fått någon sorts "beläggning". Jag har försökt läsa mig till om det är alger eller om det är jag som matat för mycket. Det är som brunaktiga trådar. Förutom att det inte ser så snyggt ut verkar det inte störa fiskarna men jag har köpt ett nytt större akvarium och just den här växten hade jag tänkte flytta över, förutom fiskarna då. Är det någon av alla duktiga och kunniga människor här som vet vad det är? Vill ju inte gärna börja med att föra in alger i det nya akvariet.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ser mest ut som smuts. Går det inte att skölja av, eller annars kan du knipsa bort delarna som är "angripna"
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • zeekay
      • August 2016
      • 3

      #3
      Tackar för svar! Jag provar att skölja och sen gäller det att minska på maten gissar jag. Det ligger bara på ytan och det är bara de växtdelar som ligger på ytan som är angripna.

      Kommentar

      Arbetssätt...