Bubbelräknare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juppe79
    • July 2016
    • 1

    Bubbelräknare

    Hej jag har precis skaffat mig ett akvarium igen, det var nog 20 år sedan sist men nu behöver jag lite hjälp.Tänkte dra igång ett växtakvarium och har köpt alla saker jag behöver, dock så blir jag inte klok på denna bubbelräknare! Hur fyller man den? Det finns ingen vettig manual och den som finns är på tyska. Det verkar inte gå att skruva av varken övre eller undre locket eller har jag helt missförstått tillvägagångssättet? =) Tar på mig dumstruten och överlåter frågan till er mer rutinerade människor! =P

    Den är beställd från us-aquaristikshop, försöker länka till den. http://www.us-aquaristikshop.com/co2...fcl5r5d0vp4oj2
    Senast redigerad av Juppe79; 21 July 2016, 20:38.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Känner inte till denna bubbelräknare men borde man inte få vatten i den genom att man kopplar till en syreslang på insug och utblås och sedan sätter insugsslangen under vattenytan och suger upp vatten.
    Hittade ingen manual (inte ens på tyska) på deras hemsida
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Nikke712
      • May 2015
      • 2

      #3
      precis köpt aquagro expert set, där fick man med en liten pinpet som man anv för att fylla upp räknaren med.

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        #4
        Vad för typ av reaktor är den kopplad till? Annars är det enklast att lossa CO2-slangen i botten på bubbelräknaren (jag lossade slangen vid backventilen) vända bubbelräknaren upp och ner så den fylls med vatten från reaktorn för att sen ansluta CO2-slangen när den är fylld.

        Kommentar

        Arbetssätt...