Algätare passande till 100l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AquaGold
    • October 2005
    • 46

    Algätare passande till 100l?

    Hej! Skulle vilja ha lite tips på vilka/vilken algätare som skulle passa i ett litet akvarium på 100l? De enda andra fiskar jag har i det är platys. Antar att siamesiska algätare vill ha större yta? Min botten är bara 74x35cm. Har haft ansistrus-mal innan och tycker det är en rolig fisk.. men ändå lite nyfiken på vad det finns för andra alternativ.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Otocinclus och Amanoräkor
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • AquaGold
      • October 2005
      • 46

      #3
      Otocinclus var söta - de vill jag gärna testa. Tack för tips!! Hittade mer info om dem på denna sidan http://www.otocinclus.com/newoto.html .. det står att de fångas vilda och förgiftas för att bli lättare att fånga in och att de är en av orsakerna till att de ofta dör när man tar hem dem Gäller det även fiskar man köper i en svensk zooaffär???

      Ska kolla in räkorna också...men njaaa... tycker de verkar lite läskiga

      Kommentar

      • AnkaVanka
        • March 2016
        • 18

        #4
        Kan ha körsbärsräkor också. De är mindre och färgglada och de vuxna bör vara för stora för att bli platy-mat.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av AquaGold
          Otocinclus var söta - de vill jag gärna testa. Tack för tips!! Hittade mer info om dem på denna sidan http://www.otocinclus.com/newoto.html .. det står att de fångas vilda och förgiftas för att bli lättare att fånga in och att de är en av orsakerna till att de ofta dör när man tar hem dem Gäller det även fiskar man köper i en svensk zooaffär???]
          Dom är något känsliga just för att de nästan bara äter grönt. Att de skulle fångas med gift är struntprat.

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          Arbetssätt...