Uppstart av ett juwel lido 200l

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Swejake
    • April 2016
    • 1

    Uppstart av ett juwel lido 200l

    Hej allihopa!

    Äntligen ett första inlägg här på forumet (efter att ha läst en hel del). Jag och min tjej har planerat att köpa ett Juwel Lido 200l inom de närmaste dagarna. Jag har haft en del akvarium i mitt liv, fast de var ett tag sen nu. Så jag ser mig själv som en nybörjare i behov av lite hjälp.

    Jag skulle vilja be er att komma med bra förslag på eventuella kombinationer av fiskar och inredning. Jag har kikat runt en del på nätet efter inspiration och hittat en hel del häftigt, men de är alltid kul med mer information från duktigt folk Kom gärna med idéer om vilka sorter och ca hur många av varje som skulle kunna bli en kul mix akvariet är alltså på 200l och måttet är H 65, B 71, D 51.

    PS, vi vill gärna ha vackra och spännande fiskar i så många olika många olika färger som möjligt. Som stimfisk skulle jag gärna prova något nytt istället för kardinal/neon.

    Är mycket tacksam för svar!

    Mvh Jacob
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11215

    #2
    Jag har en personlig favorit som är Rödmunnstetran. Den stimmar väldigt fint: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=435&SOK=1

    I mitt sällskapsakvarium nu har jag en hel del barber, rasboror och botior. De är väldigt tacksamma och enkla att sköta. Många fina färger.

    Har även några av denna: https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1375&SOK=1 - Väldigt roligt med en ciklid som vårdar yngel i akvariet. Kanske kan palettciklid vara ett alternativ?
    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      I det karet har jag själv Scalarer. Karet är ju högt och en Skalar utnyttjar höjden till Max. Marmorbilbuk är häftiga på ytan. Guldancistrus ger färg och är stora personligheter.
      Det här är min version av det karet innan jag skaffade Scalarerna:




      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      Arbetssätt...