Slemmig rot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mirala
    • June 2015
    • 22

    Slemmig rot

    Hej!

    Har ett nystartat akvarium med nyinköpt rot. Den är helt täckt av ett luddigt vitt slem som jag skrubbat bort två gånger samt försökt koka bort. Det kommer tillbaka över natten Slemmet sätter sig även lite över sanden och akvarieväggarna. När jag googlar runt verkar det inte som att det ska vara något farligt och att man ska vänta ut det. Men det är ju så himla mycket? Drar mig för att sätta in nån fisk där men det kanske är det som behövs för att få balans? Stoppade ned en liten avklippt gren i mitt andra akvarium och oj vad malar och räkor började mumsa, så kanske är det lösningen?

    Vill mest bara ha lungnande ord om att det kommer försvinna och inte är tecken på dålig miljö för fiskarna
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    #2
    Här kommer lite lugnande ord - slemmet försvinner efter ett tag .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Som Inger skriver - det brukar försvinna. Om det blir för mycket gör som du redan gör - dvs ta upp roten och skölj av den
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...