Välja akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Z.a.r.a.h
    • February 2016
    • 1

    Välja akvarium

    Hej! Jag och sambon ska köpa ett akvarium men har så svårt att välja modell. Vilket skulle ni "proffs" rekommendera? Vi velar mellan ett fluval edge 46 eller Juwel lido 120.
    Vi vill helst ha ett vitt akvarium och dessa finns ju i just vitt
    Vi har inte riktigt bestämt oss för vilka fiskar vi vill ha. Vi tänkte välja akvarium först och sen välja fiskar efter det. Jag är just nu sugen på det större akvariet för jag skulle gärna vilja ha slöjstjärtar🐠🐟 Men som sagt vi vet inte ännu. Det finns ju så många fina fiskar att välja på!
    Fluval edge akvariet är det ju en så snygg design på!
    Är det någon av er som har dessa akvarium och kan hjälpa oss i valet?
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Satsa på större än ni tänker er. Jag hade 110 liter innan och det är ganska litet. Satsa på ca 200 - 250 liter i varje fall. Lättare att hitta en bra balans då.

    Tänk på att slöjstjärtar gärna vill ha lite svalare vatten än t.ex. fiskar från Sydamerika eller Asien.

    Välkomna till akvarievärlden! Ni har förresten gjort helt rätt som är här och läser på innan ni köper ngt!

    Kommentar

    • Rebah
      • January 2012
      • 410

      #3
      Har ett Fluval Edge 46. Gillar det, men skulle valt lidot själv, mest pga storleken, men också då fluvalkaret har en lite liten öppning. Det gör att det kan vara rätt bökigt att inreda, och behöver man ner och flytta på saker eller håva upp invånare är det ännu bökigare.
      "The trees move... do you not see it?"

      Kommentar

      Arbetssätt...