Enbart en art

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johannes_weghe
    • September 2003
    • 59

    Enbart en art

    Jo jag undrar vad man kan ha fören enbart en art i ett 247liter.
    vad tycker ni. jag undrar om era personliga erfarenheter.
    och gärna en som är rolig med ph ungefär 7.5.. som gärna är lätt lekt<font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">
    Min E-Mial är :johannes_weghe@hotmail.com
  • Carre
    • February 2004
    • 4

    #2
    Diskus är himla fina fiskar som vill ha lite mer plats. Då har du oxå hur många arter och färgvarianter som helst att välja på. De vill iofs ha lite lägre pH än 7.5, men om du bara vill ha en art så skulle de nog vara en imponerande syn...

    Kommentar

    • ShadowDawn
      • August 2003
      • 313

      #3
      Köp några prinsessor.
      Även om du har fiskar där sen tidigare så kommer nog dem att dödas när prinsessornas koloni växer (i och med att prinsessorna förökar sig som attan), och så har du ett akvarium med bara en slags fisk...
      Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

      Kommentar

      • Olle A
        • January 2002
        • 1661

        #4
        Hej Johannes!
        Det finns även andra fiskar än ciklider som är intressanta att ha i stora specialakvarier. En art jag gärna skulle prova om jag hade möjlighet (nu har jag bara sällskapsfiskar) är Belontia signata, som verkar vara en spännande labyrintfisk. Arten blir upp till 18 cm lång och kan vara lite bitsk, så du bör ha gott om växter och andra gömställen i akvariet. Den lägger ägg under stora blad och vårdar även sina frisimmande yngel, vilket är unikt bland labyrintfiskar. Men detta är förstås bara ett förslag, du kan säkert hitta många andra spännande fiskar om du bläddrar i olika akvarieböcker. Lycka till!

        Olle

        Kommentar

        Arbetssätt...