odla ancistrus i 60L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    odla ancistrus i 60L

    hej hur ska jag göra för att odla dvs vad ska jag ha för inredning. temperatur vatten världen
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

    #2
    Läs alla tåtar som skrivits om odling av Ancistrus... där får du många tips.
    Jag tycker att 60 l är väl litet... det kommer att bli jobbigt för dig att behålla vattenvärdena i det karet... Ancisrusynglen är väldigt nitritkänsliga.
    pH under 7, temp 26 grader, sandbotten och en grotta att leka i bör väl i övrigt kunna räcka.
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #3
      nanc addaq mig på msn Simonjansson@swipnet.se
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      • Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

        #4
        När jag tänker börja använda MSN igen så kan jag adda dig... Men ancistrusfrågorna vill jag ta här i forumet i vilket fall....
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

        Kommentar

        • jolon
          • December 2002
          • 1075

          #5
          Jag kör ett 120liters med yngel nu,, men utan grus vet inte om gruset fyller någon funktion annan än att vara snyggt,,bli väldigt enkelt att ta bort allt bajs efter dom små då men det är snyggare med grus!
          My internet should be readonly.

          Kommentar

          • Qwerty
            • December 2003
            • 526

            #6
            kruka===???
            363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

            Kommentar

            Arbetssätt...