Vad är normalt beteende för Blå Gurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lova
    • February 2004
    • 31

    Vad är normalt beteende för Blå Gurami?

    Hej

    Köpte två stora Blå Gurami i tisdags (10 cm).

    Hittade tyvärr den ena död i morse under filtret.. Förstår inte hur den hamnade där.

    Den andra lever fortfarande. Jag har precis matat den med röda mygglarver. Vad är normalt beteende för Blå Guramis? Min ligger mest i sin grotta och kikar ut, simmar knappt omkring alls. Är det normalt?

    / Lova
    150 liters kar: 2 Mosaik Gurami, 3 Guld Gurami, 3 Blå Gurami, 1 Kampfisk, ett gäng Guppy, ett stim GuldTetra, 3 Ancistrus, 1 Svärdbärare
  • Poseidon
    • February 2003
    • 1255

    #2
    Det verkar inte alls normal...men det kan ha å göra med att han/hon känner sej ensam...å att han/hon har kommit till ett nytt kar. Hur stort ä karet, vilka andra firrar har du i? Sånt är åxå saker som påverkar firren tills han känner sej hemma stadgat.

    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

    Kommentar

    • fredrikakesson
      • November 2003
      • 1363

      #3
      Hej
      Min dvärg gurami hona gjorde precis så där dom första 2 veckorna.Hon åt inte och jag trodde att det här går aldrig hon dör.MEN jag köpte en hona till och matade dom andra i ett hörn och sen stängde jag av pumpen.Stoppa i lite mat precis ovanför henne.Då simmade hon upp till ytan och sen fick hon lite till osv.Nu stänger jag inte av pumpen längre utan hon äter med dom andra.Tror att dom är lite skygga av sig.Ett annan tips är att ha MYCKET växter annars kommer hanen att jaga honan så fort han får syn på henne
      Fredrik

      Kommentar

      Arbetssätt...