mbunas+jaguar ciklid = ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    mbunas+jaguar ciklid = ?

    kan man ha jaguar ciklider med mbunas eller kan man ha påfågel ciklid med mbunas??
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart
  • Zaphi
    • November 2003
    • 724

    #2
    Hehe, neh, det tycker jag inte du skall prova beroende på många anledningar..
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #3
      vad för anledningar?
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      • Zaphi
        • November 2003
        • 724

        #4
        Tja, för det första så lever mbunas i Afrika i hårt, alkaliskt vatten med högt pH och påfåglar lever ungefär 15000km därifrån i mjukt vatten med mycket lägre pH. För det andra är mbunas så gott som algätare och behöver mycket fibrer i maten, medan påfåglar äter mest rå fisk... För det tredje blir påfågeln 40cm och är jädrigt aggressiv när den leker och mbunas blir bara 10-15cm och kanske hamnar lite risigt till då. Det finns fler anledningar också, men jag tycker dessa räcker för att få dig att avstå.. Jaguarcikliden passar nog ännu sämre ihop med mbunas än vad påfågeln gör... Den kräver bland annat ett akvarium på 1000-1500 liter eller så, har du det?
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • cool
          • October 2002
          • 1869

          #5
          NEJ!!!!!!11
          Det ska man absolut inte göra mbunas kommer sluta som mat eller dödade av dom jättarna!
          Tobbe
          Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
          NY MSN:t__skate@hotmail.com
          Skorpion och amfibie fantast

          Kommentar

          • anli
            • October 2002
            • 654

            #6
            mbunas är väl bra foderfisk? Så det funkar ju bra då!
            Anders Lindersson
            Anders Akvariesida

            Kommentar

            Arbetssätt...