Äter KAMPfisk flingfoder???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lova
    • February 2004
    • 31

    Äter KAMPfisk flingfoder???

    Hej

    Skrev fel i mitt förra inlägg. Jag undrar självklart om KAMPfisk äter flingfoder? Köpte en för 6 dagar sedan, som inte ser så jättepigg ut och vad jag kan se inte verkar äta.

    Jag har haft akvariet (150) liters i drygt en vecka. Har ca 15 fiskar i det, mest guppy och några svärdbärare. Kan det ha blidats förmycket nitrit redan och är det därför kampfisken inte vill äta? föredrar den någon annan mat? Eller kan det vara så att den är känslig för att det inte hunnit bildas rätt bakteriekultur ännu???

    Snälla svara någon....
    150 liters kar: 2 Mosaik Gurami, 3 Guld Gurami, 3 Blå Gurami, 1 Kampfisk, ett gäng Guppy, ett stim GuldTetra, 3 Ancistrus, 1 Svärdbärare
  • dolken
    • February 2003
    • 605

    #2
    den ska äta standard foder men prova typ detta foder http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=817 det brukar den gilla
    inget akvarium längre har inte råd längre....

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Om du har ett 150 liters kar med 15 fiskar som varit i gång en vecka så råder jag dig att ösa i massor av nitrivec. En sådan start är nog mer hardcore än vad jag själv skulle våga. Det är dock inte det som är felet på kampfisken, den är den enda fisken i ditt kar som klarar nitri hyffsat.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Millie
        • August 2003
        • 293

        #4
        Vissa verkar ha väldigt kinkiga kampfiskar som aldrig ens skulle se åt flingfoder utan lever enbart på röda mygglarver. Min egen kampis äter dock allt man lägger ned i akvariet, såväl flingfoder som mygglarver, artemia och annat. Din kampfisk kan ju vara av den mer kräsna sorten när det gäller mat... men det kan också vara något annat fel på den.

        Kommentar

        • hallonbåt
          • February 2004
          • 2

          #5
          hej! ja sitter precis o kollar i en akvariebok o de står att kampfiskar helst ska leva med sina egna(dock inte hanar dårå) i ett speciellt akvarium, asså de trivs inte så värst i "community-akvarium" me massa andra fiskar. höja temperaturen kanske?
          annars vet ja inte
          lycka till!
          //elin

          Kommentar

          • Nille_pe
            • July 2003
            • 26

            #6
            När jag haft kampfiskar har det aldrig varit något problem att få dem att äta flingfoder.

            /Nille

            Kommentar

            • Popolos
              • February 2004
              • 33

              #7
              Brukar ju inte va något problem att få dem att äta flingfoder, men som sagt tidigare, de kan va kräsna av sig.
              Ett tips är ju att köpa frysfoder och pröva typ röda mygglarver.
              "Ju smutsigare kläder, Desto renare samvete"

              Kommentar

              • johannes_weghe
                • September 2003
                • 59

                #8
                Min kompis har en kampfisk och den äter flingfoder
                Min E-Mial är :johannes_weghe@hotmail.com

                Kommentar

                • - kr -
                  • February 2004
                  • 3

                  #9
                  En del Kampfiskar är bortskämda med maten. Min cooling fnyser oxå åt flingfoder men slukar glupskt <b>räkcocktail</b>. Se bara till så de andra fiskarna inte slutar äta flingfodret, det blir jobbigt i längden...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...