Va har jag gjort.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stingray
    • January 2004
    • 35

    Va har jag gjort.......

    Jag är en newbee med det här med skötsel av fiskar. Jag har läst allt jag kommit över här på Zoopet om akvarium. Men ändå har jag några frågor. Jag har precis startat upp ett nyinköpt 112 liters. Hällde i beredningsmedel (Aquatan), och Nitrivec direkt och jag satte även i växter och en Ancistrus i karet efter ett par dagar. Efter 1 vecka köpte jag 2 Black Molly och 2 palett ciklider. Dom verkade stortrivas! Matade dom 1 ggr per dag. Nu har det gått drygt en vecka sedan dess. Men idag köpte jag 2 silver Mollys och 1 kampfisk! Mollyna är det inga problem med men Kampfisken blir jagad av palett hanen så det står härliga till!! Har jag gjort fel? Vad jag har läst här så trodde jag att paletterna skulle gå ihop med kamphanar? Eller har jag blandat ihop arterna? I så fall, vad ska jag göra? Plocka ut kampfisken o ge den till brossan? Som det är nu ( 4 h efter inkoppning) så sitter kamphanen o typ flämtar längst bak på pumpen. Vad tycker ni jag ska göra?
    "You can pick your friends, you can pick your nose but you can´t pick your relatives" /Booger
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    #2
    I 112 liter går det inte att ha mycket annan fisk tilssammans med ett palettpar (i alla fall inte när dom har yngel) och definitivt inte långsamma fiskar som kampfiskar. Jag tycker därför att du ska plocka ur den ur karet.

    Ta det dessutom mycket lugnt med matningen nu i början och mät gärna nitritnivån regelbundet.

    Kommentar

    • surfer
      • November 2003
      • 185

      #3
      om inte annat borde du kunna lämna tillbaka den till affären`?

      Kommentar

      • Stingray
        • January 2004
        • 35

        #4
        ok tack! ska vänta till imorronbitti o se om det är ok. Hoppas det!
        "You can pick your friends, you can pick your nose but you can´t pick your relatives" /Booger

        Kommentar

        Arbetssätt...