Nån som vet en bra fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johannes_weghe
    • September 2003
    • 59

    Nån som vet en bra fisk

    Jag undrar om det finns någon som vet en rolig och lite svår fisk inte som guppy den som vet rolig fisk att ha säg vad det är fär någon.
    Min E-Mial är :johannes_weghe@hotmail.com
  • scoooob
    • July 2003
    • 102

    #2
    Kuhliålar är kul...men ganska lätta å andra sidan

    Kommentar

    • Marie J
      • January 2004
      • 10616

      #3
      Platy och Molly är två av mina lätta favoriter. Det finns olika färger att välja bland också. Jag tycker det är kul med olika färger på fiskarna själv. Och inte är dom speciellt dyra heller.
      /Marie.

      Min zoon Mina hundar Min Dagbok
      En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

      Kommentar

      • Daniel Odell
        • November 2002
        • 1595

        #4
        du är på sidan med sveriges största och bästa art-databas där du även kan se svårighet på fiskarna. jobba lite själv.
        fish r friend

        Kommentar

        • johannes_weghe
          • September 2003
          • 59

          #5
          Jag vill veta vad andra tycker och vissa arter
          Min E-Mial är :johannes_weghe@hotmail.com

          Kommentar

          • ShadowDawn
            • August 2003
            • 313

            #6
            Det hade underlättat om du sa hur stort akvariet är.
            För jag kan ju knappast med gott samvete rekommendera en fisk som blir lite större eller kräver lite mer utrymme, tex en jaguarciklid, till ett 45l...

            En rolig fisk som inte blir så stor och som du borde kunna ha är humlafiskar (dessa kräver dock bräckvatten).
            Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

            Kommentar

            • johannes_weghe
              • September 2003
              • 59

              #7
              mitt akvarium är 255 liter
              Min E-Mial är :johannes_weghe@hotmail.com

              Kommentar

              • cool
                • October 2002
                • 1869

                #8
                Ok vill du ha ciklider eller nåt sånt???
                Kanske en Apistogramma art skulle va något??
                Tobbe
                Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
                NY MSN:t__skate@hotmail.com
                Skorpion och amfibie fantast

                Kommentar

                • Jerpan
                  • January 2003
                  • 103

                  #9
                  Jag håller med cool. Apistogrammor är trevliga. Speciellt Kakadua cikliderna (ap. cacatuoides) De har ett intressant lekbeteende. I med lite grottor av kokosnötter eller krukor t.ex. Man bör ha minst 2 honor per hane.

                  Annars är ju Fjärilsciklider oerhört vackra fiskar. Inte lika lätta att föröka dock. De ställer även lite högre kvalitet på vattnet.

                  Kommentar

                  • ShadowDawn
                    • August 2003
                    • 313

                    #10
                    Varför inte prova på tanganyika-ciklider?
                    Kanske 2par prinsessor och en grupp på kanske 10st neolamprologus multifasciatus?
                    Dessa fiskar vill dock ha högt ph. Detta får du genom att tex placera kalksten i karet.

                    Prinsessorna är roliga på det viset att de kommer att yngla av sig jättemycket och de gamla ynglen kommer sedan att hjälpa till att försvara de nya. Kom bara ihåg att plocka bort yngel eftersom så att prinsessorna inte tar över hela burken.

                    Multisarna är snäckskalslekare och kommer att behöva snäckor, tex vinbergssnäckor, runt dessa kommer de att bilda en koloni. Trots att de är väldigt små så kommer de att anfalla mycket större fiskar om dessa simmar in i kolonin.
                    Kom bara ihåg att släppa i multisarna i akvariet kanske en vecka före prinsessorna.
                    Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...