Nån som vet något om silvermolly?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Macke91
    • December 2003
    • 32

    Nån som vet något om silvermolly?

    Vill gärna veta allt om denna fisk. Är det någon som har en sida som dom rekemonderar?
    Marcus
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    http://w1.471.telia.com/~u47104214/molly.htm

    Kommentar

    • Poseidon
      • February 2003
      • 1255

      #3
      POECILIA LATIPINNA är nog dess riktiga latinska namn på arten leta efter info på nätet typ Altavista eller Google, det finns en hel del att hämta tyvärr oftast på engelska som kan vara en nackdelför några.

      http://groups.google.se/groups?q=POECILIA+LATIPINNA+breeding&hl=sv&lr=&ie= UTF-8&oe=UTF-8&selm=371F6894.2B1C6BC6%40virgin.net&rnum=2

      Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
      Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

      Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

      Kommentar

      • kampfisken
        • September 2003
        • 666

        #4
        Har själv massor av dom och jag måste nog säga att de är de mest människoälskande fiskar jag har haft! De är så pigga, livliga, nyfikna, glada och underbart vackra att jag rekommenderar alla att köpa några. Alla molly jag har är riktiga matvrak som äter allt, de knaprar gärna på algbelagda stenar och kan tyvärr också gå loss på växterna. Stimmar gärna i grupper om 5-6 stycken även om den (vad jag vet) inte är en utpräglad stimfisk. Är väldigt lätta att skapa kontakt med och samlas i mängder bakom glaset då jag leker med fingrarna utanpå, de nafsar gärna på mina händer då jag sticker ner dom i akvariet och jag kan ofta få klia dom på ryggen. Är väldigt oskygga och levnadsglada individer som är lätta att hantera och ställer inte alltför höga krav på vattnet. OBS - De är väldigt lätta att övermata, speciellt i början då man inte riktigt vet om dom har fått i sig tillräckligt med mat. Rekommenderas varmt!
        Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

        Kommentar

        Arbetssätt...