Fina fiskar med slöjskärtar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bygert
    • March 2010
    • 2169

    #16
    Guldfisk inklusive slöjstjärt är i grunden kallvattensfisk, att de sen överlever högre temperaturer är en annan historia. Oavsett vad man nu tror om det så är 70 cm akvarium för litet till en fisk som blir 25 cm, 500 liter och uppåt så kan man väl börja fundera.
    Folk är inte så dumma som man tror, de är ännu dummare

    Kommentar

    • ilzetas
      • January 2011
      • 278

      #17
      Jag vill ta upp denna tråd igen eftersom jag funderar på om det finns någon mikroskopisk möjlighet att ha slöjstjärt i mitt 300 L som det just nu bor bl.a. guramis i. Jag har såklart läst om temperaturen, men om man möts någonstans på mitten (av vad slöjstjärten resp. guramin vill ha), är det då möjligt?

      /Carina
      300 liter SA och 160 liter asien är den perfekta kombon i vårt hem

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #18
        Nej det är väldigt olämpligt kort sagt!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Ursprungligen postat av ilzetas
          Jag vill ta upp denna tråd igen eftersom jag funderar på om det finns någon mikroskopisk möjlighet att ha slöjstjärt i mitt 300 L som det just nu bor bl.a. guramis i. Jag har såklart läst om temperaturen, men om man möts någonstans på mitten (av vad slöjstjärten resp. guramin vill ha), är det då möjligt?

          /Carina
          Vilka gurami rör det sig om?
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • 2linje
            • August 2011
            • 1

            #20
            Jag vet inget om de som svarat tidigare men något småkonstiga svar iaf med men erfarenhet(inte så lång men dock) att döma!
            själv har jag flera slöjstjärtar i olika storlekar tillsammans med bl.a Gurami, blå gurami och dvärg gurami och även andra arter i mitt 300 l.
            Det funkar jättebra och har gjort länge. Temperaturen ligger på 22-23 grader det verkar funka bäst för båda dom även separat, när det hänt. Jag tror det har mer att göra med hur strömt vattnet är och gärna om man har nån stock eller nåt så det kan bli lite lugnare på nåt ställe, då trivs guramin enligt mej och i mitt akvarium. Kanske går det inte hos dej men inga problem anser jag är svaret på din fråga i stort!

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              hej o välkommen 2linje.

              lite gammal tråd så kanske inte kommer nått svar.

              Kommentar

              Arbetssätt...