Vit sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Evian
    • August 2003
    • 8

    Vit sand

    Hej!

    Jag skulle vilja ha vit sand/grus till mitt terrarie med kampfisk. Men det enda jag hittar är kalksand och det är väl ingen höjdare med kampfiskar om jag förstått saken rätt?

    Vad kan man ha för slags vit sand och var kan man hitta det? (vad ska jag fråga efter, med andra ord)

    Tack på förhand!
  • Evian
    • August 2003
    • 8

    #2
    Oooops... jag menar naturligtvis AKVARIE... i terrariet finns det andra grejer än kampfisk...

    Ursprungligen skickat av Evian
    Hej!

    Jag skulle vilja ha vit sand/grus till mitt terrarie med kampfisk. Men det enda jag hittar är kalksand och det är väl ingen höjdare med kampfiskar om jag förstått saken rätt?

    Vad kan man ha för slags vit sand och var kan man hitta det? (vad ska jag fråga efter, med andra ord)

    Tack på förhand!

    Kommentar

    • medion
      • July 2003
      • 86

      #3
      Hej!

      Jag tycker helt klart att du skall ha en mörk botten. Som det mörka partiet i mitt akvarium!

      Mvh/Lukas

      Kommentar

      • Evian
        • August 2003
        • 8

        #4
        Men jag vill ha vitt... om det går... Paja inte min tråd här nu...

        Hmmm, förresten kan du kolla hur lång kamphanen är och skriva in det i forumet "Sjukdomar". Jag har frågat om varför han ändrar färg och någon undrade hur gammal han är... (och jag har inte en aning, men tänkte att storleken kanske avslöjar nåt?)

        Ursprungligen skickat av medion
        Hej!

        Jag tycker helt klart att du skall ha en mörk botten. Som det mörka partiet i mitt akvarium!

        Mvh/Lukas

        Kommentar

        • Tricella
          • October 2002
          • 1052

          #5
          Köp "Chinchilla-sand"...eller Rådasand 0,3mm. Rådasand 0,8-1,2mm är också snygg.

          En vit sand kan skapa algproblem och är inte snygg efter några veckor...

          Kommentar

          • Evian
            • August 2003
            • 8

            #6
            Anledningen till att jag ville ha vit sand är att jag tycker det är snyggt, men f*n vet om det är värt "besväret" om det ändå inte håller sig snyggt så länge...
            Jag får fundera på saken.
            Tack för hjälpen!

            Ursprungligen skickat av Tricella
            Köp "Chinchilla-sand"...eller Rådasand 0,3mm. Rådasand 0,8-1,2mm är också snygg.

            En vit sand kan skapa algproblem och är inte snygg efter några veckor...

            Kommentar

            • Tricella
              • October 2002
              • 1052

              #7
              Du kan göra som jag har gjort nu...nämligen att ta den fina Rådasanden 0,3mm och blanda den med kritvit sand. Då blir det verkligen snygg kontrast i sanden.

              Kolla denna tråd där jag skrev om sanden:

              http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3156

              Kommentar

              Arbetssätt...