62-liters befolkning???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • David B
    • December 2002
    • 507

    62-liters befolkning???

    75 Längd
    33 Bredd
    25 Höjd

    62 liters akvarium.

    Har tidigare ett 358-liters med chokladciklider och scalarer så lite erfarenhet har jag.

    Min fråga är alltså...vad skall jag göra med detta akvarium? Förslag. Platys, guppys? Någon liten gurami-art eller? Finns det någon där ute som har något bra förslag på akvariesammansättning? Bra ytterfilter och värmare finns...är bara lite tveksam till fiskbestånd. Så, förslag, tack.

    David B.
  • imported_n/a
    • July 2003
    • 149

    #2
    Förslag Guppy platy Svärdbärare ev palett ...??? vad tros `?
    Go Fish*

    Kommentar

    • gurkan
      • March 2003
      • 632

      #3
      neon tetra kanske?
      corydoras.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Fjärilciklid (ELLER palett, inte bägge i ett så litet akvarium), guppy, platy och neon låter väl som utmärkta förslag.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • David B
          • December 2002
          • 507

          #5
          Är väl ute efter någon liten och intressant art. Neontetror får mig inte att gå i spin direkt...:-)

          Är väl själv lite inne på någon gurami. Någon som har någon erfarenhet av t ex dvärgurami?

          Tack för era svar så här långt...

          David b.

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            #6
            växtakvarium med honungsgurami, khuli, dvärgbilbukar och svart neontetra...


            mvh/Glenn
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            • TaNk girL
              • July 2003
              • 153

              #7
              Eftersom jag verkar vara dvärgguramins fanbärare numero uno på det här forumet måste jag som vanligt uppmuntra till att skaffa sådana. Det sägs att de är skygga och känsliga, men i så fall har jag haft tur med de exemplar jag haft under årens lopp. Om de hålls i ett tätt planterat (gärna med flytväxter) och inte för högt kar så är de nyfikna, pigga och lättlekta. Det är åtminstånde min erfarenhet.
              ***Var ska man lägga näsan om inte i blöt?***

              Kommentar

              Arbetssätt...