Erfarenheter av att handla akvariegrejer online

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kia
    • August 2003
    • 366

    Erfarenheter av att handla akvariegrejer online

    Jag undrar vad ni har för erfarenheter att handla akvarietillbehör (till och med fiskar) online på weben.

    Sänd gärna med länkar till bra web-butiker i Sverige och utomlands.
    Nybörjare, Nivå II .
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
    "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".
  • Bilbo
    • February 2002
    • 2119

    #2
    www.hjortgatanszoo.se är en bra webbutik, speciellt vad gäller växter, men även tillbehör. Funkar bra, och man betalar mot faktura, dvs inga kreditkortsnummer.
    // Magnus
    Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

    Kommentar

    • gugges
      • May 2003
      • 893

      #3
      jag har köpt allt på www.pwss.nu , jag har bara bra saker att säga om dem, man får kanon hjälp och de är väldigt måna om sina kunder, betalar gör man mot postförskott,kontant eller med avbetalning.
      Guardians Of Catfish - www.goc.se

      Kommentar

      • Tricella
        • October 2002
        • 1052

        #4
        Jag har handlat ifrån dessa med fullt godkänd service (plus mer därtill).

        <font color="red">Hjortgatans Zoo Web butik:</font id="red">

        http://www.teamsellit.com/sellit/sellit.php?tabell=db2

        Kenneth på Hjortgatan håller hög klass på växter och service. Han har även en hel del tillbehör och alla sändningar från honom som jag fått har jag varit mycket nöjd med. Väldigt bra på att svara på frågor på sin email och det anser jag vara en riktigt god service!

        <font color="red">Akvarie Interiör:</font id="red">

        http://www.akvarieinterior.com/

        David på nystartade butiken Akvarie interiör säljer fiskar som han skickar till privatpersoner utöver den övriga service han håller med uthyrning av akvarier till företag. Jag har handlat fisk av honom till väldigt bra priser och oerhört fin kvalitet! Storleken på fisken är kanon i förhållande till det pris han tar...jag rekommenderar verkligen denna butik. Hög Servicenivå.

        Utländska web butiker:

        <font color="red">Aquaristik Shop, Tyskland:</font id="red">

        http://www.aquaristikshop.com/cgi-bin/neu/webshop.pl?t=e_willkommen

        Här har vi en av de två stora onlineförsäljarna i Tyskland. Priser håller riktigt fin nivå och ibland kan man köpa pumpar/ytterfilter till halva priset mot vad man får ge i Sverige. Paketen skickas snabbt och jag har varit väldigt nöjd med deras produkter och service.

        <font color="red">Aquaristic.net, Tyskland:</font id="red">

        http://store.aquaristic.net/AQe29f77a088afe5d8248926822c17c65a/html_en/startshop.php?LANG=en&start=1&go=1&0.89641600+1055 762954

        Precis som ovanstående så har denna butik väldigt fina prisnivåer. Denna butik är den mest populära av de två och jag kan inte säga annat än att de båda är högklassiga butiker på akvarieområdet.

        <font color="green">Använd denna valutaomvandlare om du vill räkna ut hur mycket det du vill ha kommer att kosta i Svenska kronor.</font id="green">

        http://www.forex.se/

        Valutaomvandlaren finns nere vid vänster...

        Kommentar

        • Sickan
          • April 2003
          • 137

          #5
          Hej Kia!

          Jag har erfarenhet av att köpa akvarietillbehör både från svenska och utländska websidor.

          Det du framförallt kan tjäna stora pengar på är att köpa tillbehör i Tyskland. Det mesta är mycket billigare än i Sverige. Prova att gå in på http://www.aquaristic.net/. Har själv bl a handlat 2 st Eheim 2028 och diverse tillbehör därifrån utan några problem. Fraktkostnaderna är inte heller speciellt dyra sen vi gick med i EU. Betalade endast 175:- för frakten av mina filter.

          /Sickan
          /Sickan
          900L Malawi
          110L Sällskapsakvarium

          Kommentar

          • Carro
            • October 2002
            • 255

            #6
            Jag har haft lite otur måste jag säga.

            Varje gång jag beställt från Hjortgatans zoo har något varit slut fast det varit angivet att det finns i lager. Nu senast, har väntat i över en vecka på att få paket med växter och en doppvärmare till vårt 375 liters. Beställde förra söndagen.

            På PWSS har det också strulat, de hade först inte det vi skulle ha, sen blev det något strul så vi fick vänta i flera veckor på bakgrunden till 375:an. Men de hjälpte till att höra efter med bussbolaget och de var mycket trevliga, ringde t o m upp oss och hörde sig för.

            Har nu blivit lite avskräckt för att köpa akvariegrejer online. Kanske vi haft ovanligt mycket otur...

            Kommentar

            • Tricella
              • October 2002
              • 1052

              #7
              Carro:

              Du har nog haft otur, iallafall när det gäller Hjortgatans (PWSS har jag inga erfarenheter av). Kontakta Kenneth på Hjortgatans så fort paket inte kommer i tid. Han fixar det snabbt.

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                #8
                Har också handlat från Hjortgatans. Måste säga att det funkar hur bra som helst.
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                • AndreasN
                  • July 2003
                  • 2732

                  #9
                  Jag har handlat flera gånger från Hjortgatans och en gång så strulade det men då fick jag rabatt för besväret, jag kommer handla därifrån igen.

                  Jag har handlat en gång från PWSS och det gick smärtfritt, jag kommer handla därifrån igen.
                  540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

                  Kommentar

                  • Carro
                    • October 2002
                    • 255

                    #10
                    Ursprungligen skickat av Tricella
                    Carro:

                    Du har nog haft otur, iallafall när det gäller Hjortgatans (PWSS har jag inga erfarenheter av). Kontakta Kenneth på Hjortgatans så fort paket inte kommer i tid. Han fixar det snabbt.
                    Fick mail idag om att det skulle komma inom någon dag. Det ser jag fram emot. :-)

                    Kommentar

                    • Carla
                      • April 2003
                      • 82

                      #11
                      Jag har aldrig haft något problem med Hjortgatan, och jag har ändå handlat där ofta och under en längre tid. I våras handlade jag t.ex. enorma mängder växter o annat till ett nystartat växtakvarie på 720 liter.
                      Jag tycker att servicen är mycket bra, och att växterna som anländer alltid är väldigt välpaketerade.

                      Allmänt, men mest till Carro: Om det är så att varor man beställt inte finns, då kanske de har tagit slut medan han packat? Alltså att han haft många order på en viss vara, och när han kommit fram till din order så har de varit slut?
                      Det är synd, för din del, alltså, om du har dåliga erfarenheter av Hjortgatan, för Kenneth har faktiskt de bästa priserna som finns just nu! (Iaf av de jag handlat av; Flodströms, Akvarielagunen, PWSS och Tropicalzoo (Tror jag att de heter).)

                      Kommentar

                      • Carro
                        • October 2002
                        • 255

                        #12
                        Självfallet är det ju så att varan tagit slut, troligtvis i alla fall om det nu inte är så att sidan inte uppdaterats ordentligt. Men det blir ganska irriterande om det händer varje gång... Men var glad att du haft tur Carla. :-)

                        Kommentar

                        • Oscar Cederqvist
                          • November 2002
                          • 6546

                          #13
                          Kan hålla med om att sidan inte är uppdaterad jämt. Tycker iofs att det låga priset och bra service uppväger detta. Kenneth måste ju slita som ett djur för att hinna med.
                          Oscar Cederqvist

                          Kommentar

                          • Carla
                            • April 2003
                            • 82

                            #14
                            Hmmm, Carro; du har nog rätt i att han är lite seg på att uppdatera... =0)

                            Kommentar

                            • Ulla
                              • April 2002
                              • 1163

                              #15
                              Ursprungligen skickat av Carro
                              Jag har haft lite otur måste jag säga.

                              Varje gång jag beställt från Hjortgatans zoo har något varit slut fast det varit angivet att det finns i lager. Nu senast, har väntat i över en vecka på att få paket med växter och en doppvärmare till vårt 375 liters. Beställde förra söndagen.

                              Har nu blivit lite avskräckt för att köpa akvariegrejer online. Kanske vi haft ovanligt mycket otur...
                              Har absolut inte blivit avskräckt från att handla online, men jag fick inte heller de växter jag beställt, fastän det stod att de fanns hemma. Lite besviken blev jag, det var växterna som var viktigast i beställningen. Men nästa gång ska jag ringa in beställningen, då brukar man få veta vad som finns hemma.
                              Men Kenneth är väldigt snabb med att skicka grejorna, oftast får man prylarna på 2 dagar.

                              Aquaristic.net kan ta ordentligt med tid på sig med att skicka paketen. Sist fick vi vänta en hel månad på prylarna.
                              Ulla,http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=46637

                              Kommentar

                              Arbetssätt...