Vad heter växterna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cc&fb
    • October 2015
    • 2

    Vad heter växterna?

    Undrar vad detta är för växter. Har mina misstankar men någon här kanske vet?



    Senast redigerad av Cc&fb; 15 October 2015, 01:08.
  • Cc&fb
    • October 2015
    • 2

    #2
    Vekar som jag ej får in bilden korrekt..

    Kommentar

    • Webo
      • August 2014
      • 1968

      #3
      Hej och välkommen hit.

      Bilder kan bara de som är Guldmedlemmar ladda upp men du kan lägga in länkar till bilder så som du har gjort.

      Jag är inte helt rätt att svara på det med växter men de långa ser ut som https://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=66&SOK=1 och sen tror jag också du har https://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=14.

      De som kan växter bättare kommer att svara dig också :-)

      EDIT: Ett tips är att när man köper växter så kan man ta en bild på namnen och växten med mobilen så kommer man ihåg det när man kommer hem, om där nu finns namn på dem vill säga :-)
      Senast redigerad av Webo; 15 October 2015, 12:13.
      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Hej och välkommen,
        De långa växterna till vänster är en Vallisneria-art som webo skriver. Svårt att avgöra vilken - kanske vallsineria spiralis
        Till höger om Vallisnesriorna är en Anubias - kanske den som Webo länkar till
        Bladväxterna till höger är Echinodorus - vilken är svårt att säga för det finns många liknande arter - kanske är det E. bleheri
        Vad den lilla arten till vänster är för något är svårt att avgöra - det krävs en närbild för att man skall kunna gissa - det kan vara en Sagittaria, en dvärsvärdplanta, Eleocharis, Lilaeopsis brasiliensis etc.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 15 October 2015, 13:34.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...