Lekmoppar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Lekmoppar...

    Kan man göra sådana av vilket garn som helst och sänka ner om man skulle ha för dåligt med plantor ?
    Vart lite nyfiken på hur det fungerar

    kan nån skicka min nyfikenhet vidare på någon bra länk eller kanske kan förklara närmare

    tant eva
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Syntetgarn skall det vara iaf Färg verkar det som fisken struntar i men det ser ju naturligare ut med grönt/brunt...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Axman
      • January 2013
      • 188

      #3
      Denna gjorde jag efter, har dock inte använt ännu.

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #4
        jag har ett garn som visserligen är bra mye tunnare än det där men det gäller ju mindre fiskar, det är acrylic så den biten är ju ok.. bara binda och hitta flytburk och *avgifta* den i kokande vatten 15 min då .. =D

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Garnets tjocklek skall nog helst vara som i länken. Är själv dock tveksam till kokning - gjorde det någon gång och mopparna blev sämre efter det. Trådarna blev burrigare och luddigare så jag slutade med det.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #6
            ja man skall ju inte koka i den bemärkelsen utan så fort vattnet kokar lägger man i å drar av plattan.. så det ligger i hett vatten för att få bort ev baskilusker så långt är jag med.. eftersom jag har mindre fiskar så tror jag att det funkar med tunnare garn men det e jag det =D

            Kommentar

            Arbetssätt...