det händer grejer + bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    det händer grejer + bilder

    tjena mors

    Nu så har det kommit invånare 6 st Boraras micros . Både hanar å honor fast dom tydligen heter olika, alla har prickar ialf =D

    Man kan redan se hur minst 2 av dom har fått lys-prickar en vid huvudet samt en vid stjärten.

    Otroligt spännande och tidigt, troligen gillar dom fart i vattnet för dom ser glada ut å simmar runt å är väldigt nyfikna samt verkar spana in sina lock ställen för honor.

    Dom har till och med ätit, skickar med 2 nya bilder hur det ser ut nu =D

    Måste fråga med ifall riccimossa verkligen kräver co2 ? så vart jag ialf informerad i shopen...

    så här ser det ut nu , har jag gjort någe generalfel så säga gärna till http://www.ladda-upp.se/bilder/xfoykrdcmgrfif/

    några fiskar varav en lite lysande ja dåliga då för dom e ju snabba som ja he he. jag har ju bara mobilkameran,

    http://www.ladda-upp.se/bilder/pwezldhofzlvfz/

    är så glad det nu startat om men akvariet , även om det är litet så tjoohooooo

    /tant eva
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    #2
    ingen som vet om riccimossa måste ha co2 ?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Nä, men den brukar vara lite kinkig att få den att stanna där man vill ha den. En sten/rot som du binder fast mossan mot brukar funka bra, men den växer tyvärr inte fast.
      Får den växa som den vill brukar den hamna vid ytan någonstans, och där växa ganska bra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        #4
        fast jag skulle vilja ha den som ytväxt, det var så jag tänkte mig.. =D

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Då är det bara att låta den vara. Ytcirkulation ärmintemså poppis, så har du inte det så ordna ett lugnt ställe där den kan ta fart!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #6
            jag är väldigt kluven men min cirkulation.. för den är god som sagt =P... ibland undrar jag om jag skall byta till det mindre men det har bara 1 1/4 av vad detta har i filter yta....då får jag betydligt lugnare vatten men med en lite mer stillsam cirkulation....

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              #7
              jag får väl ha koppel på mossan då på en kortsidan där det är som lugnast =P

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #8
                jag måste korrigera mig själv här det är inte micros jag har det är Boraras naevus

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Kilopriset är grymt på de där gynnarna....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #10
                    nja där jag köpte dom så kostade dom 180 för 6 st .. inte så farligt, räkorna va tydligen billiga med tror han tog runt 30kr st för dom... skall se om jag får hem några sådana idag med =D

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #11
                      Han var noga med jag skulle minnas namnet, men det gjorde jag ju inte förrns jag kollade upp det he he , dom är ialf inte rädda av sig stimmar bara när det är mörkt annars är dom över allt och letar massa mat =D

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Ursprungligen postat av tanteva
                        nja där jag köpte dom så kostade dom 180 för 6 st .. inte så farligt, räkorna va tydligen billiga med tror han tog runt 30kr st för dom... skall se om jag får hem några sådana idag med =D
                        Det var det jag menade, väg en fisk och räkna ut det kilopriset...de är inte stora.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          #13
                          ha ha ja men dom är ialf söta , och leker i pumpstrålen... , fast jag har bytt till den mindre nu det snurrar på fint ändå.. =)

                          nästa vecka kommer det red krystal räkor med =D och så vart det någre gertrude ist för dom andra... =)

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            #14
                            redan nu är jag sugen på att göra om allt...men jag måste ju få igång det först så det får vänta ett tag.... jag kan ju spara nästan 50% av vattnet i hinkar.... vart så himla sugen på att göra ett träd... med mossa som krona.. =D

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              #15
                              Sätt dig på händerna några veckor nu, så karet hinner komma i balans!
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...