snäckbarn...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    snäckbarn...

    Har jag nu hittat och förmodligen fått med mig via de växter jag köpte, det slog mig att kanske dom behöver mat...

    Några alger har jag inte sett röken av ännu det har ju bara snurrat i ca 14 dagar, dessutom utan värme det höll ialf 22 grader. Dom var ikring som små snigelraketer på glaset dock , det finns växter att äta från allt från mossor till anubis... Men jag skulle behöva lite mer tycker det ser lite skralt ut..

    men som sagt borde jag ge mig ut för att köpa mat till dom eller kommer dom kanske klara sig tills jag köper fisk till helgen ?

    så här ser det ut http://www.ladda-upp.se/bilder/icwhobihafmijx/
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Nä, de klara sig säkerligen några dagar utan mat.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      #3
      så bra =D då skall jag bara bestämma mig vad jag vill ha... för fisk då =D

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Lite vallisneria i bakkant hade gjort karet kanon!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • 72mm
          • January 2015
          • 33

          #5
          Det var nog den största sjöhäst jag någonsin sett i ett akvarie!

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            #6
            ha ha ha ja men man har ju sina ideer vad som kan gömma sig på en sjöbotten =P Tyckte den passade in där fint =D

            fick den när jag käkade mongolian bbq för längesedan

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              #7
              ja du ansjo du har ju levererat skruv åt mig en gång för många år sedan och sådan vanlig lång he he får se vad jag kan hitta i stan, nu bor jag ju i sthlm så utbudet är ju större... =)

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                #8
                jag försöker komma på vad det kan vara för snäckor jag har i... därifrån jag köpte växterna så hade han ju tydligen såna loeopard och zebra snäckor... dom är prickiga några av dom... kanske spännande vad som följde med =D

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #9
                  Skulle gissa på posthornssnäckor.
                  Gott med lite mer utbud, lite lättare då!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    #10
                    jag hoppas att det inte är såna blåssnäckor ialf... dom trivs för bra hos mig å blir så många.. då måste jag hyra in några hungriga botior som äter upp dom =P

                    nja dom leoparderna är ju lite trixiga så det är nog inte sådana är det posthorn är jag bara glad =D

                    jag tänkte jag skulle ha lite räkor med , mossan kommer ju växa på sig , såg idag att det jag har till vänster kommer massor med nya blad från mitten på don samt att dom allra längst bak bakom hästen börjar växa på sig fint =)

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      #11
                      jag undra om in sniglar gillar att det är lite fart ibland.. för dom verkar tycka det är kul att komma i farten från strilröret..som om det är kul med en frirunda med lite fart =D

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        #12
                        jag har även luktat på mitt vatten i dag , men en instruktions video i minne dessutom och lite lät göterborgs dialekt i huvet så kom jag fram till att det luktade lite jordigt friskt lite träsomlegatvattenlänge typ aktit... det tolkade jag som att värdena höll sig bra med =D

                        Kommentar

                        Arbetssätt...