Ger upp snart

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Ger upp snart

    Letar fisk till mitt 180 l men alla jag fastnar för blir antingen för stora eller är för krävande

    Vill inte ha nån av dem vanliga, guppy, platy, neontetra osv.

    Vill ha en stor fisk runt 10-15 cm- Fastnade för ormskinnsgurami men blev avrådd för att dem ska vara lite aggressiva vid lek?

    Hantelciklider blir för stora, slöjstjärtarna omplacerade jag då det inte funkade.

    Funderade ett tag på sköldpadda men känner att jag inte har tiden för den. Vill ju inte att den ska vara i akvariet hela tiden..

    Så kvar finns bara dem tråkiga fiskarna, och dem vill jag inte ha
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #2
    Boliviansk fjärilciklid?



    Corydoras funakr ju i alla kar dessutom, det är min favoritfisk de har otroligt roligt beteende. : )
    350L Diskus

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Finns gott om ciklider som inte blir för stora, eller aggressiva för ett 180-liters. Boliviansk fjärilsciklid, som Einarsson nämner, är en av många intressanta små juveler med fenor som funkar utmärkt i ett 180-liters. En av mina absoluta favoriter är nyckelhålscikliden (bilderna). Den går bra att kombinera med en del annat, som tetror, och pansarmalar.
      Bifogade filer
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • fisheye
        • November 2010
        • 488

        #4
        Förslag:
        Amazonas sötvatten kulfisk, Colomesus Asellus, är rolig och snäll. Ganska vild och äter med den mest glupande aptit. Blir upp till 14 cm enligt artbeskrivning.

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Vad tror ni om att flytta över mina gamla scalarer (10 cm, 4 år) från mitt 240 l till 180?

          Höjdskillnaden på akvariumen är 5 cm om man räknar med gruset..

          Vad kan jag då ha för stora fiskar i mitt 240l?

          Kommentar

          • Christer5
            • July 2015
            • 915

            #6
            Jag har gått andra vägen och har mindre fiskar i större akvarium,det finns så många fina att välja på.

            Sedan är det intressant att se hur mindre fiskar verkligen växer i ett större akvarium.

            Nu vill du ju ha större fiskar i mindre akvarium och det är ju ditt val, alla finner vi får nisch i denna fina hobby

            Kommentar

            Arbetssätt...