Eldstjärt+Tigerbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • priamos
    • December 2014
    • 1

    Eldstjärt+Tigerbarb

    Hej!

    Jag har ett 100L (Något för litet för en eldstjärt, jag vet) akvarium här hemma sedan ett bra tag tillbaka. Och endan sedan jag köpte det har jag endast inrett akvariumet mer tigerbarbs. Vanligtvis runt 15st.

    Men för ungefär 1,5 månad sedan köpte jag mig även en eldstjärt. Till en början gick det vad jag kunde iakta bra med eldstjärt och tigerbarb i samma akvarium. Men med tiden när eldstjärten vuxit sig något större har den även blivit rejält mycket mer aggresiv än vad jag kunnat ana.

    Så idag står jag här med en eldstjärt och ynka en tigerbarb, då min eldstjärt har tagit ihjäl samtliga av de övriga beståndet.

    Mycket tråkigt då tigerbarb alltid varit en personlig favorit hos mig. Men nu är det så att jag givitvis vill behålla mitt akvarium, och jag har inte hjärta att göra mig av med min eldsjärt.

    Så min fråga är sålendes, vilka arter skulle kunna gå ihop med en eldstjärt? Jag trodde att de skulle gå bra med tigerbarb, men det gjorde det tydligen inte... Så vad skulle kunna tänkas gå ihop?
  • Tobbe R
    • May 2009
    • 654

    #2
    Det är bara att läsa innantill, från Zoopets artbeskrivning:

    Citat
    Denna art är pga dess aggressivitet inte speciellt lämplig i ett sällskapsakvarium, åtminstone inte ihop med mindre fiskar.
    Slut citat

    Och större fiskar har du inte plats till så vad kan man dra för slutsats?

    Tobbe

    Kommentar

    Arbetssätt...