Nybörjare som vill göra läxan, kom igen proffsen!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    #16
    Håller med Mr Woods!
    Dom fiskarna är för många och stora för det akvariet, tycker jag. Att köpa ett akvarium med massa olika fiskar kan bli väldigt tokigt, då det oftast tyvärr är en "fisksoppa".
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • Grodhopp
      • February 2015
      • 13

      #17
      Tack hörni, började dessutom se fram emot att göra allt från början men är lite nervös över bakteriekulturen och nya fiskar etc... Hon som sålde sa själv att man ska ha gott om utrymme för fiskarna, hm, såg inte ut så bilden iaf. Sen sa hinkar hon ville sälja scalarparet till nån som ville odla, det förstår jag ju

      Tänkte att det var lättare med ett redan "inbrott" akvarie där gänget kom på köpet. Men nu läser jag ju dygnet runt om allt från axelotl till ciklider, så om det dröjer med själva köpet gör det inget! Är djurnörd men kass på allt det tekniska med pumpar och pH-balanser och olika värden :/. Usch. Känns mer som att sköta krukväxter och det är inte min starka sida fast jag verkligen försöker haha.

      Hittade iaf en snubbe som säljer åtta (!) akvarier i allt från 90 l till 200. Ska se vad han har kvar, är sugen på det största. Billigare dessutom. Så kanske får vara värt svängen till Emmaboda .

      Kommentar

      • Grodhopp
        • February 2015
        • 13

        #18
        Har ni tips på akvariehandel i Kalmar? Guldfisken och Kalmar akvarieaffär har nämnts här på zoopet iaf, då borde man kunna lita på att de är bra

        Kommentar

        • Sorgmanteltetran
          • March 2014
          • 52

          #19
          Guldfisken rekommenderas varmt!
          Kunnig personal och friska fiskar. Dessutom är det sån himla mysig stämning där!; )

          Kommentar

          • Grodhopp
            • February 2015
            • 13

            #20
            Ah tack då ska jag åka dit imorgon. Fick väldigt bra hjälp på andra stället med men fanns inte så mycket fiskar att titta på,pratades desto mer. Jag är på jakt efter klogrodor, slut överallt. Får beställa antar jag. Bra värden och karet är igång iaf, nu väntar de tuffa besluten med arter!

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              #21
              Denna tråd skulle jag vilja ha lite uppdateringar på!
              Hur har det gått, vart står du idag


              Skickat från min iPad med Tapatalk

              Kommentar

              Arbetssätt...