Neontetror "hamnar" i filterhuset Eheim pick up 60 2008.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Plunis
    • February 2015
    • 2

    Neontetror "hamnar" i filterhuset Eheim pick up 60 2008.

    Hej
    Jag har precis startat upp ett 54 liters akvarium.
    Allt funkar som det ska bortsett från att fyra stycken av neontetrorna har på något sätt simmat/sugits upp och in i filtret. Jag har ett Eheim pick up 60 2008 filter.
    Har lyckats rädda två stycken och då förlorat två.

    Är det någon som har tips på hur man kan motverka att de hamnar i filterhuset?
    Läste att man kan sätta en nylonstrumpa runt filtret, är det en bra idé?

    Tacksam för råd
  • åheim
    • April 2006
    • 13123

    #2
    Det där är inte ett särskilt ovanligt problem med just den filtermodellen du kan ju prova att sätta växter runt filtret som håller fisken borta eller lägga stenar runt den. Nylonstrumpa är väldigt tät och sätter igen väldigt fort men prova för all del. Annars kan jag rekomendera ett fan 2+ filter http://www.pwss.se/product.php?productid=580&cat=618&page
    Senast redigerad av åheim; 12 February 2015, 23:13.
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Plunis
      • February 2015
      • 2

      #3
      Hej
      Tack för svar!
      Jag ska testa med att lägga lite stenar under ifall det är där de sugs/simmar in.
      Vet inte om det spelar någon roll men jag vred på utblåset och efter det har jag inte fått in några tetror i filtret.

      Kommentar

      • Wagge
        • June 2019
        • 11

        #4
        Ursprungligen postat av Plunis
        Hej
        Tack för svar!
        Jag ska testa med att lägga lite stenar under ifall det är där de sugs/simmar in.
        Vet inte om det spelar någon roll men jag vred på utblåset och efter det har jag inte fått in några tetror i filtret.
        Jag har precis byggt för inloppet (det undertill) m.h.a en liten korg för småväxter, ett litet platsnät och fiskelina, förhoppningsvis växer det inte igen för fort samtidigt som neon tetrorna inte kan ta sig in i filtret...

        Kommentar

        Arbetssätt...