Konsten att vara avvaktande aktiv....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Catnip
    • December 2014
    • 58

    #31
    Ursprungligen postat av flygrc
    Det är märkligt med akvarium, precis som om de kan yngla av sig
    Det är något likt detta ni verkar behöva.

    Väldigt trevligt skrivit förresten.
    Hahaha, jaaa vi kanske bör tänka i dessa banor

    Kommentar

    • Christer5
      • July 2015
      • 915

      #32
      Lite off topic,när jag köper stim med Tetror köper jag alltid lite fler då någon kanske går hädan efter en kort tid

      Kommentar

      • Catnip
        • December 2014
        • 58

        #33
        Ursprungligen postat av Christer5
        Lite off topic,när jag köper stim med Tetror köper jag alltid lite fler då någon kanske går hädan efter en kort tid
        Min syn på innevånare i vårt nya är att skaffa två stim, ett med någon av alla härliga tetror och sedan bygga ut Platybeståndet så det blir ett större stim. Kanske komplettera vår ancistrushona med en partner också

        Resten av familjen har som sagt en liten annan syn, men jag tror nog vi kommer sams om att vi följer min plan....oj det lät kaxigt

        Kommentar

        • ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

          #34
          Jaha, då har man läst lite här också..

          Känner igen det där med att livet går in för ett totalt jävla överfall..

          fortsätt fundera och klura.. egna teorier (felaktiga eller inte) tar en betydligt längre än att bara försöka applicera andras teorier.. fiskeriet kan jag inte säga så mycket om i sig då det helt enkelt inte är min planhalva men tänket är beundransvärt..
          Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

          Normaliseringsprocessen..
          (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

          Kommentar

          • Catnip
            • December 2014
            • 58

            #35
            Tack för era kommentarer

            Nuläget: Under vår trapp står nu ett 180's Juwel Rio möbel. "Allt" utom växter och fisk följde med i köpet. Använd men välskött och i fint skick. Vi bor i ett suterränghus utan helt självklar plats för detta betydligt mycket större akvarium. Vårt vardagsrum har hela långsidan mot söder med stooora fönster. Vår lilla stabila burk är placerad mellan två fönster "i skugga" för solen. Under dagen blir det lite skimrande äkta solstrålar som silar ner mellan växterna och framåt aftonen tänds belysningen = Inga alger

            Jag behöver ta min sambo i ena handen och tumstock i den andra och gå en "nu-ska-vi-mäta-oss-fram-till-bästa-platsen-och möblera-om-efter-det-runda" i huset. Han vet inte om det än bara.

            Och resten...hur tänka med innevånarna. Hur välja bland alla fantastiska arter och varianter? Tema. Världsdel. Växter. Rötter. Stenar. Gömslen. Inte gömslen. Lummigt. Återhållsamt....? Kära funderingar

            Mmmm höstmörkrets kvällar är som gjorda att bläddra i böcker om akvaristik och surfa runt här inne för inspiration.

            Jag och min sjuåriga djurälskande dotter tillbringade någon timme på djuraffären idag. Med hennes ögon så skulle det vackraste vara att köpa några kornblå kristalliknande större stenar, eller rosa, eller diamanter. Sedan fanns det nyinkomna neonfärgade sjöjungfrur, urnor, kistor osv... Hennes känsla för vad som är vackert är lika stark som min, jag ler mot henne och förfasas lite inombords

            Lösningen kommer att bli att jag bestämmer inredning i det stora och hon får mer utrymme i det lilla...jo, det måste vara kvar - kan inte avveckla det tror jag....


            Min tanke var att bygga ut platystimmet och skaffa ett ytterligare stim av en annan art, klassiskt "lätt" art, tetra (silvertipp, kardinal) eller Rasbora eller så.... MEN sedan så råkade jag tänka "ciklid"..... ..... så nu tror jag att jag måste ta ett möte med mig själv. Och de faktaböcker vi har. Och med hela Zoopets artbeskrivningar. Och plånboken....

            Avvkatande aktiv. Tålamodets fjäril sätter sig på axeln hos det som har tid att vänta......

            Kommentar

            Arbetssätt...