känner mig som nybörjare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalbobo
    • November 2014
    • 5

    känner mig som nybörjare

    Hade 120l-akvarium för 25 år sen men det är nog preskriberat nu . Har nyligen köpt ett 300l och läser allt jag kan hitta inför uppstarten.
    LT / Valstad verkar mkt intressant. Hittar dock mest gamla trådar och de flesta verkar köra lite mindre akvarier med denna metod. Mina första frågor blir därför, kan man få detta att fungera i 300l- akvarie? Gäller de "gamla" råden från t.ex 2008? Var hittar jag de bästa råden, föredrar svensk text
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Hemi här på forumet kör ett 720L low-tech, så det är nog bara till att sätta igång!

    Kommentar

    • simpson
      • July 2012
      • 666

      #3
      Ursprungligen postat av dalbobo
      Hade 120l-akvarium för 25 år sen men det är nog preskriberat nu . Har nyligen köpt ett 300l och läser allt jag kan hitta inför uppstarten.
      LT / Valstad verkar mkt intressant. Hittar dock mest gamla trådar och de flesta verkar köra lite mindre akvarier med denna metod. Mina första frågor blir därför, kan man få detta att fungera i 300l- akvarie? Gäller de "gamla" råden från t.ex 2008? Var hittar jag de bästa råden, föredrar svensk text
      Det fungerar nog bättre ju större akvarie du har, men många som köpt ett större akvarie vill ha större och fler fiskar...

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Jodå - alla (ja nästan i alla fall) funkar nog bättre i större akvarier så det skall inte vara något problem
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • dalbobo
          • November 2014
          • 5

          #5
          tack

          Kommentar

          Arbetssätt...