Mitt nya intresse, akvarium och dess invånare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lakris
    • November 2014
    • 5

    Mitt nya intresse, akvarium och dess invånare

    Nu har jag haft mitt allra första akvarium någonsin i elva månader. Allt har gått förhållandevis bra, bara några fiskar som fallit ifrån och det verkar vara en god balans i det.
    Det är ett 54 liter med sex koppar barber, två black Mollys och tre guppy, två posthornssnäckor och ca sju räkor samt en mal av något slag.
    Det jag undrar är om det är lagom med invånare och om det ser ut som jag har för mycket växter(gillar växter). http://www.ladda-upp.se/bilder/rjqufieccmslno/
    Tacksam för svar😊
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Tycker verkligen har fått till det. Jättesnyggt. och det ser välskött ut Växten med vita kanter tror jag däremot är en sumpväxt som kommer att börja ruttna efter ett tag. Men ser inte så tydligt. Hur gör du för att få tre guppy fortsätta vara bara tre guppy? Du skulle kunna testa att sätta i några Amanoräkor men tror du klarat dig så här galant för att du har måttligt med fiskar.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Eldstjärt
      • November 2014
      • 48

      #3
      Grattis! Ser jättefint ut bra jobbat

      Kommentar

      • lakris
        • November 2014
        • 5

        #4
        Tack! Vad roligt att du tycker det, man är ju lite osäker på utförandet när man är ny på nått. Jag har redan sju amanoräkor och dom är verkligen roliga att titta på Angående guppyna så har jag nyss skaffat dem men jag tror att kopparbarben är ganska glupska så vi får väl se hur det går Det blir spännande att se.

        Kommentar

        • lakris
          • November 2014
          • 5

          #5
          Men det svåra blir nu att sätta sej ner och njuta av det utan att vilja förnya och köpa nya invånare Har haft mycket tankar om att skaffa ett till större men jag vet inte... vi får se om jag kan hålla fingrarna i styr och plånboken stängd

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Hellre nytt kar än ett överlastat fungerande kar. Du får väl se det som att du offrar dig för fiskarna när du har ett nytt kar hemma?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • lakris
              • November 2014
              • 5

              #7
              Ja så är det, vi får se hur det blir och så får jag väl börja bearbeta gubben om jag blir sugen för han är totalt ointresserad av detta och jag har svårt att förstå det för jag kan sitta länge framför akvariet och kika på allt som händer, detta är verkligen kul

              Kommentar

              • HeidiH
                • October 2014
                • 629

                #8
                Oj vad snyggt! Blir lite avis... Vill oxå ha ett så fint akvarium! Jag har lite att jobba på känner jag!

                Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

                Kommentar

                • lakris
                  • November 2014
                  • 5

                  #9
                  Det enda som irriterar en aning är att pumpen syns så väl, valesnerian vill bara bredda sej efter bakrutan mot doppvärmaren men jag funderar på att flytta några skott så att pumpen döljs, ja jag vet inte, kanske inte spelar så stor roll, vad tycker ni?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...