Snygga invånare till litet 20L kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miss Duse
    • May 2013
    • 9

    Snygga invånare till litet 20L kar

    Jag hade planer på att skaffa ett 200L akvarium men hade lite svårt att få plats med det... Hittade däremot en perfekt plats för ett miniakvarium så mina större planer skjuts till framtiden. Nu har jag ett sött litet 20L som jag precis startat upp. Nu skulle jag vilja ha förslag på fisk som kan bo på den ytan. Har tittat på dvärgrasboror, passar det? I så fall hur många på den lilla ytan? Sedan tänkte jag mig en Otocinclus som kan äta alger och möjligen 2 snygga räkor. Det kanske inte skulle fungera med så många till 20L? Ni vet nog bättre än jag. Jag kan ju meddela att jag är pysslig av mig, så vad gäller skötsel är det inga problem. Bara det kan tänkas fungera. Hoppas på svar och tips på snygga invånare till litet kar. Jag önskar att räkorna ska ha coola färger
    Catwoman
    www.jambosomali.blogspot.se
    20L katt-TV
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Jag har ett 45L i köket, men med substrat,växter och hardscape blir det inte mycket mer än 30L vatten.
    Jag har svårt att hitta fisk som jag tycker är tillräckligt liten (nu går där ett trettiotal små guppyyngel), men räkor finns det plats för många av, och det finns mängder av snygga räkor!

    Kommentar

    Arbetssätt...