Vårat första akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mickeberglund
    • November 2014
    • 3

    Vårat första akvarium

    Hej, jag och min sambo är totala nybörjare på fiskar och akvarium. Min sambo har haft fiskar i akvarium när hon var barn men ingenting sedan dess. Vi hade tänkt köpa ett 70 l akvarium med bänk, närmare bestämt detta http://www.zoo.se/akvarium-vitt-rekord-700-juwel.html fungerar det bra tror ni? någon som har efterenhet av detta akvarium. Brukar pump följa med? Hittar inte det på sidan.
    Sedan tänkte jag höra om hur många fiskar som passar och hur stora i ett sånt akvarium. Vi vill gärna ha så färgglada och varierande fiskar som möjligt. Lite tips i allmänhet. Tack på förhand.
  • Rufus
    • January 2005
    • 866

    #2
    Hej och välkommen till akvarievärlden! Mitt råd är: läs på ordentligt. Börja med artiklar och avdelningar i listen ovan så får ni svar på mycket. Lycka till!
    // Annicka

    Kommentar

    • Rufus
      • January 2005
      • 866

      #3
      Om man läser under beskrivning på karet så framgår vad som följer med. Filter/pump ingår.
      // Annicka

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        #4
        Ursprungligen postat av mickeberglund
        Hej, jag och min sambo är totala nybörjare på fiskar och akvarium. Min sambo har haft fiskar i akvarium när hon var barn men ingenting sedan dess. Vi hade tänkt köpa ett 70 l akvarium med bänk, närmare bestämt detta http://www.zoo.se/akvarium-vitt-rekord-700-juwel.html fungerar det bra tror ni? någon som har efterenhet av detta akvarium. Brukar pump följa med? Hittar inte det på sidan.
        Sedan tänkte jag höra om hur många fiskar som passar och hur stora i ett sånt akvarium. Vi vill gärna ha så färgglada och varierande fiskar som möjligt. Lite tips i allmänhet. Tack på förhand.
        Hej och välkommen hit.

        Karet ni funderar på är komplett med filter, värmare etc. Det sitter inbyggt i en låda i det bakre högre hörnet. Jag tycker det är ett fint akvarium, har haft ett själv tidigare, dock så är det relativt litet vilket ni får tänka på när det gäller valet av fisk och då även antalet fisk.
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • mickeberglund
          • November 2014
          • 3

          #5
          Kanon, tack för alla svar. Tror vi köper ett Fluval Edge 46l istället.

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            #6
            Vi har även ett sådant kar . Estetiskt väldigt snyggt men lite omständigt att sköta om.
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            Arbetssätt...