snabbt svar tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KristinLindberg
    • September 2014
    • 34

    snabbt svar tack!

    Hej! Hemma har jag ett 54 liters akvarium som nu har varit igång i nån månad.
    Just nu är jag på besök hos några släktingar och har upptäckt att denna djuraffären har mycket större växt och fiskutbud än där hemma. Kan jag köpa växter och sen åka buss i 5 timmar med växterna innan dem kommer i akvariet?

    Kanske lite dum fråga men vill att växterna mår bra och inte dör

    ha det!
    Senast redigerad av KristinLindberg; 04 November 2014, 13:41.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Japp, inga problem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • KristinLindberg
      • September 2014
      • 34

      #3
      så bra

      Kommentar

      • simpson
        • July 2012
        • 666

        #4
        Ursprungligen postat av KristinLindberg
        så bra
        Det är nog inte dumt att förpacka dem lite isolerande inslagna tex i några lager tidningspapper eller bubbelplast eller liknande så de inte utsätts direkt för minusgrader. Kan tänka mig att vissa tropiska växter kan reagera dåligt på minusgrader.

        Kommentar

        • KristinLindberg
          • September 2014
          • 34

          #5
          Ursprungligen postat av simpson
          Det är nog inte dumt att förpacka dem lite isolerande inslagna tex i några lager tidningspapper eller bubbelplast eller liknande så de inte utsätts direkt för minusgrader. Kan tänka mig att vissa tropiska växter kan reagera dåligt på minusgrader.
          Jag hade dem med mig på bussen så det gick bra. nu är akvariet så flott så. men tack endå, kan vara bra att veta i framtiden

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #6
            Lite OT.

            Men det är nästan lika lätt att transportera fisk.

            Bara se till att det är en "breathing bag" och att den isoleras hyfsat.

            En bra grej är att ta med sig en klassisk kylbox.

            Enkelt att bära 3-4-5-6 påsar med fisk, håller värmen klockrent, och är mörkt och fint så firren nästan sover sig igenom resan.

            Skall man ha räkor (inte frysta då) med sig hem, så är det bra om de har en liten bit växt att klänga på, säg en liten stump hornsärv eller vattenpest i påsen.
            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • KristinLindberg
              • September 2014
              • 34

              #7
              Ursprungligen postat av Ken Olofsson
              Lite OT.

              Men det är nästan lika lätt att transportera fisk.

              Bara se till att det är en "breathing bag" och att den isoleras hyfsat.

              En bra grej är att ta med sig en klassisk kylbox.

              Enkelt att bära 3-4-5-6 påsar med fisk, håller värmen klockrent, och är mörkt och fint så firren nästan sover sig igenom resan.

              Skall man ha räkor (inte frysta då) med sig hem, så är det bra om de har en liten bit växt att klänga på, säg en liten stump hornsärv eller vattenpest i påsen.
              Tack så mycket! Bra att veta när min pappa bor 4 timmar från min mamma och det är större fiskutbud hos pappa

              Kommentar

              Arbetssätt...