snälla hjälp mig fort!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HeidiH
    • October 2014
    • 629

    #16
    Jag gjorde en projekttråd och har fått bra hjälp där tycker jag! Bestämde mig éfter lite funderande på regnbågsfiskar som huvudattraktion.
    Här på sidan finns hur mkt som helst att så, ENJOY! Sök bland tidigare trådar mm oxå så får du mkt info.

    Kommentar

    • beccaborjesson
      • October 2014
      • 5

      #17
      Ursprungligen postat av hannesc
      blir lite motstridigt när du vill ha hjälp fort men du inte vill stressa :P
      jag menade mera att jag ville ha hjälp fort med att veta ssidr att läsa på. Inte starta fort med fiskarna och allt. Ville mera ha hjälp fort med att läsa på vilka fiskar jag bille ha vilka som passar mig bäst. Sen om deras tempraturer syre inredning osv osv. Vill gärna läsa på ssåfort som möjligt pga räkna på ekonomi osv. Tack för alla svar. Jag letar just nu vilka fiskar jag vill ha på olika sidor

      Kommentar

      • blaze1337
        • July 2014
        • 646

        #18
        Ursprungligen postat av beccaborjesson
        jag menade mera att jag ville ha hjälp fort med att veta ssidr att läsa på. Inte starta fort med fiskarna och allt. Ville mera ha hjälp fort med att läsa på vilka fiskar jag bille ha vilka som passar mig bäst. Sen om deras tempraturer syre inredning osv osv. Vill gärna läsa på ssåfort som möjligt pga räkna på ekonomi osv. Tack för alla svar. Jag letar just nu vilka fiskar jag vill ha på olika sidor

        kan tipsa om olika dvärgciklider , dvärgguramis , finns en del sådana akvarium på detta forum , och dem är döö goa

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #19
          Ursprungligen postat av beccaborjesson
          jag menade mera att jag ville ha hjälp fort med att veta ssidr att läsa på. Inte starta fort med fiskarna och allt. Ville mera ha hjälp fort med att läsa på vilka fiskar jag bille ha vilka som passar mig bäst. Sen om deras tempraturer syre inredning osv osv. Vill gärna läsa på ssåfort som möjligt pga räkna på ekonomi osv. Tack för alla svar. Jag letar just nu vilka fiskar jag vill ha på olika sidor

          här.


          massa massa massa artbeskrivningar

          Kommentar

          • Ken Olofsson
            • November 2006
            • 8014

            #20
            Det känns nästan som att TS skulle mått bäst av att lulla ner till det lokala biblioteket och lånat en modern bok om akvarium.

            Då kan hen lugnt läsa sig till det mesta och nödvändigaste, och sedan komma med specifika frågor i en projekttråd eller liknande.


            I övrigt vill jag bara kommentera det där med att mata bakterier med fiskmat.

            Det går alldeles utmärkt, men det är en ganska komplicerad process som man nog skall hålla sig ifrån om man inte är en gammal van akvarist, och har en shitload med tester hemma, samt ett mindre gäng skräpfisk som kan kola vippen när
            man stoppar ner dom i karet efter en månad eller så.

            En del kan man läsa om detta i denna länk.

            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              kennyboy! kul o se dig igen!

              Kommentar

              • Ken Olofsson
                • November 2006
                • 8014

                #22
                Ursprungligen postat av hannesc
                kennyboy! kul o se dig igen!

                just a shortstop

                men tack

                hoppas allt är OK med ditt eget yngel.
                Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  #23
                  Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                  just a shortstop

                  men tack

                  hoppas allt är OK med ditt eget yngel.
                  yes. allt är bra, själv?

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #24
                    Ursprungligen postat av hannesc
                    yes. allt är bra, själv?
                    sådär

                    inlägg nr 6416




                    men det löser sig som bonnen sa när han sket i vasken.....
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #25
                      Ursprungligen postat av Ken Olofsson
                      sådär

                      inlägg nr 6416




                      men det löser sig som bonnen sa när han sket i vasken.....
                      ah.

                      är med dig i tanken

                      Kommentar

                      • Mick13
                        • May 2008
                        • 1796

                        #26
                        Hmm det går att få till bakterier från vanlig matjord man tar under ett lövträd. Jag lärde mig det från en tråd på detta eminenta forum och slapp en massa konstiga sjukdomar efter det.
                        Om jag vore du becca skulle jag gå in på biblan låna en akvarie bok från 2000 tlet läsa den sedan ställa frågor här på forat när du kommita fram till vilken typ av akvarium du vill ha som ex syd amerikanskt , malawi tja du förstår. Det är svårt att få fiskar med vitt skilada krav att trivas i samma akvarium till exempel kommmer oscatellus att snart äta upp alla söta guppies och växa ur ett 200L. Men först av allt skulle jag läsa förstatråden här. Lycka till med en jätte kul hobby.
                        In vino veritas, in aqua sanitas

                        Kommentar

                        Arbetssätt...