Yngel skydd?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Yngel skydd?

    Har hittat ett ynka litet yngel i mitt kar. Det gömmer sig i en grotta men simmar fram ibland, känns som smågodis för de andra. Har nu jagat fram stackarn och lagt det i en yngelkasse. Den håller sig på botten av kassen och det känns som om fiskarna kan nafsa till den ganska rejält där den ligger oskyddat. Vad är bäst, låta den gömma sig i grottan med fara för livet eller "skydda" det i en yngelkasse? Funkar det med sådana där genomskinliga plastbyttor man sätter på sidan av karet? Känns väldigt isolerat i en liten plastburk?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Inred med mycket sten är en variant, då brukar alltid något yngel klara sig. Du har ingen chans att ha ett spottkar som de sedan kan växa upp i?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Tyvärr låg han död i yngelpåsen imorse. Jag trodde jag skulle hjälpa honom men det blev tvärtom, hade varit bättre han fått gömma sig bland stengrottorna som det var från början nu har jag lärt mig det!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      Arbetssätt...