Yngel i litet akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisklivet
    • July 2014
    • 38

    Yngel i litet akvarium?

    Hej! Jag har ett akvarium på 54 liter. Har haft det i ca 2 månader nu! Jag har massor med yngel mest guppy! Jag har också en yngelbox i karet med 4 små platy yngel! Resten är i det stora. Tänkte fråga om man kunde ha ynglen ett tag i en guldfisk skål eller vad det heter!? Måste jag ha en pump så ifall? Vilken annars? Behöver lite hjälp. Tycker det är så synd att ynglen får så lite plats! Hur ofta och hur mycket ska man städa? Behöver jag bottengrus? Vill helst inte spendera jättemycket pengar eftersom jag nästan precis skaffade ett! Vet att det är svårt att få obalans i och att det inte är jättebra! Men kan jag inte ha det ett tag tills jag vet att dem klarar sig i det stora karet? Tack på förhand!
    Senast redigerad av Fisklivet; 30 August 2014, 09:54.
  • Fisklivet
    • July 2014
    • 38

    #2
    Någon?

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Varför inte släppa över dem i karet bara? se till att ha mycket växter så klarar sig en del och det blir lagom mängd då du snart får yngel som svämmar över kanten
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Fisklivet
        • July 2014
        • 38

        #4
        Ursprungligen postat av PiaJo
        Varför inte släppa över dem i karet bara? se till att ha mycket växter så klarar sig en del och det blir lagom mängd då du snart får yngel som svämmar över kanten
        haha ja det kanske är smart! men skulle man behövt filter? Tack för svaret.

        Kommentar

        • swetrot
          • April 2003
          • 966

          #5
          Ja, det behövs filter även i små akvarier, för vattnet blir snabbt giftigt när man matar de små.

          Kommentar

          • Fisklivet
            • July 2014
            • 38

            #6
            Okej tack!! Kan man dela upp akvariumet eller vad man säger! Så att en femtedel ungefär är uppdelad med något material? Såifall vad för material! Jag förstår att man måste ha hål! Tack på förhand!

            Kommentar

            Arbetssätt...