nytt akvarium en kamp fisk en taggöga och en ancistrusmal som dog efter en dag !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattetheman
    • July 2014
    • 1

    nytt akvarium en kamp fisk en taggöga och en ancistrusmal som dog efter en dag !

    Hejsan gott folk har lite frågor om foder och om nån har nån aning vrf min ancistrusmal dog efter knappt ett helt dygn

    1 kampfisk

    1 taggöga

    1
    ancistrusmal som var drygt 2cm

    när jag släppte i alla fiskar såg det ut som dom trivdes malen fastnade direkt på rutan kampfisken och taggöga åkte runt och kollade runt i akvariet

    här är en fråga kan min kampfisk dödat malen ? malen satt fast på rutan då kom kampfisken och betedde sig aggresivt mot malen sen gjorde den inge men senare på kvällen släppte jag ner en foder kula till taggöga och malen som söndras i små bitar såg att malen åkte runt på boten sen somna jag sen i morse kollade jag efter malen då var den död kamfisken brukar vara i ett skepp på boten kan malen simmat in där och fått sig en omgång ? snälla skriv vad ni tror


    Tetra Rubin huvudfoder för alla akvariefiskar brukar smula sönder dom färgade flingorna så det hamnar lite på botten min fråga är kan man använda det för malar och taggöga ? sen fick med kulor till akvariet som hamnar på botten och söndras skriv vad ni har för foder till era malar och taggöga kampfisken äter flingorna så det är lugnt

    skriv vad ni använder för foder till era fiskar och skriv vrf ni tror att malen dog Mvh Mattias
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Är akvariet nystartat?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • blaze1337
      • July 2014
      • 646

      #3
      hej ,

      har du testat värden på vattnet innan du stoppade ner fiskarna?
      kampfiskar av egen erfarenhet brukar inte attackera malar utan större chans att dem attackerar andra fiskar med stora fenor
      för dem ser dem som en kamphane ,

      kan det vara att du gav för mycket mat?

      Kommentar

      • pikachu

        • December 2007
        • 1189

        #4
        Hej.

        Jag har aldrig hört talas om en fisk som heter taggöga. Har du någon bild som du kan visa upp så att vi får svar på vad det är för firre?
        Sökte lite snabbt på den och fick fram Kuhli-ål.

        Jag tror att om det skulle vara något fel på akvariet så är nog malen den sista att dö, dock så beror det på vilken art det är men då du är nybörjare så utgår jag från att det är Ancistrus.

        MVH//Patrik
        PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

        Kommentar

        Arbetssätt...