Val av fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amiss
    • June 2014
    • 3

    Val av fiskar

    Hej, tänker snart starta upp ett 150liters akvarium och funderar på vilka fiskar som passar. Fungerar det med guldfisk eller blir akvariet för litet?? Tar gärna emot alla förslag på fisk.
    Senast redigerad av Amiss; 02 June 2014, 20:37.
  • laasesku
    • October 2002
    • 660

    #2

    Finns fisksök på sidan - avdelningar- fisk artbeskr-

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13124

      #3
      Ursprungligen postat av Amiss
      Hej, tänker snart starta upp ett 150liters akvarium och funderar på vilka fiskar som passar. Fungerar det med guldfisk eller blir akvariet för litet?? Tar gärna emot alla förslag på fisk.
      Hur tänker du inreda karet? Vissa arter har ett stort behov av skydd för att känna sig trygga och färga ut och ljuset kan också ha betydelse. Slöjstjärt ställer däremot inga större krav på inredningen men däremot på filtreringen, de är kraftiga fiskar och smutsar ner mycket och då bör man ha en effektiv biologisk filtrering för att hålla en bra vattenkvalité
      .
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Amiss
        • June 2014
        • 3

        #4
        Tänkte inreda efter kraven för fiskarna jag skaffar, är mest orolig att jag skaffar fiskar som kräver större akvarium.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13124

          #5
          Då tycker jag du ska satsa på ett par stim men mindre tetror...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Amiss
            • June 2014
            • 3

            #6
            Tack för tipset Tycker själv att det även skulle vara kul att ha någon lite större fisk. Funderar därför på någon gurami, tror du de skulle passa med tetror??

            Kommentar

            Arbetssätt...