Ny mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Ny mal?

    Vill ha tips på en häftig mal som går ihop med Malawi ciklider. Har en Ancistrus, min andre blev ihjälbiten
    Gillar PiaJos fina L200, men tyvärr var det inte mycket i mitt kar som stämde för dem. Några andra, gärna färgglada förslag?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    #2
    Synodontis?

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Tack! Där var endel! Ska läsa i artbeskrivningarna!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        #4
        Hittade faktiskt till och med en från Malawisjön!

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          #5
          Synodontis Multipunctatus är en klassiker med Malawi. Pass på att den stökar runt med rom (och äter yngel tror jag) så ska du avla de andra fiskarna kan du nog skippa den. men kolla igenom hela Synodontissläktet, många fina och de flesta funkar med Malawi. Som jag förstått det.
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Likan
            • April 2012
            • 2611

            #6
            Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.
            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

            Kommentar

            • Erikderek
              • March 2013
              • 718

              #7
              Jag har fyra stycken Synodontis Petricola tillsammans med mina Mbunsa, visserligen går det två st Ancistrus sp. i akvariet också. Det jag uppskattar med Synodontis Petricola är att det inte blir så stora (runt 10 cm) och deras vita fen kanter är riktigt vackra.

              EK
              Vardagsrum akvariet - Malawi
              Projekt; Ny generation - SA

              Kommentar

              • henrikl
                • November 2012
                • 639

                #8
                Det kan bli en dyr chansning att släppa ner en L-mal bland malawi....en ancistrus är billig så den går ju förlora om malawifiskarna får för sig att bita ihjäl...
                2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                Kommentar

                • Juni
                  • February 2014
                  • 613

                  #9
                  Kollar febrilt alla art beskrivningar ni skriver om, endel är riktigt fula medans andra är mer gracila. Hade gärna haft något som sticker ut och är vackert men mina fiskar röjer rätt bra. Ser att flera av dem har kraftiga bitmärken idag! Kan man beställa hos handlaren eller får man ta vad de har hemma? Upplever att de har stort sortiment men svårt att hitta arter de inte har hemma?
                  Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                  Kommentar

                  • Erikderek
                    • March 2013
                    • 718

                    #10
                    Rätt mängd sten i rätt storlek rätt placerad (både hur och var) löser mycket av röjet både av inredning och varandra samt öppna ytor där de kan böka och röja i sanden Det är en av mina filosofier när det gäller Malawiciklider.

                    EK
                    Senast redigerad av Erikderek; 03 May 2014, 22:42.
                    Vardagsrum akvariet - Malawi
                    Projekt; Ny generation - SA

                    Kommentar

                    • Juni
                      • February 2014
                      • 613

                      #11
                      Håller med! Jag har mycket sten och grottor, öppen yta dör det plöjer. Men de går ganska hårt på varandra ändå!
                      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...