Ynglar av sig för mycket - Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baspojken
    • October 2008
    • 53

    Ynglar av sig för mycket - Black Molly

    Jag har en massa Black Molly som bara förökar sig hela tiden. Vissa är rätt skabbiga eftersom jag tog över dem. Dom var i ett för litet kar. (45 liter). Nu har dom 180 l. Yngelen är däremot fina i färgen.

    Hur gör ni när ni får för mycket fisk? Håvar ni bara upp dem på land? Jag är lite blödig men får jag för mycket fisk så kommer jag inte kunna hålla akvariet rent och då får jag problem ändå.

    Jag vill klart sortera bort dom som är skadade först. Men sen vill jag ha mindre Black Molly eftersom jag tänkt ha lite tetror.

    Har ni några tips?

    Skickat från min LT22i via Tapatalk
  • Rebah
    • January 2012
    • 410

    #2
    Brukade lämna/byta in mina hos zooaffärer, gav bort en del till bekanta med akvarium med. Kan ju kolla runt i affärer i närheten, eller testa att annonsera ut dom. Bara de kommit upp lite i storlek och där inte är några sjukdomar borde det inte vara så svårt att hitta hem åt dom, de är ju rätt populära fiskar.
    "The trees move... do you not see it?"

    Kommentar

    • Baspojken
      • October 2008
      • 53

      #3
      Det skulle varit kul om man kunnat lämna bort några efter hand. Men jag behöver nog ha bättre koll på akvariet först. Ska höra med akvariebutiken vad man ska tänka på så att man ger bort fisk som är friska.




      Skickat från min LT22i via Tapatalk

      Kommentar

      Arbetssätt...