Kampfiskar och mindre fisk..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Göteborgaren
    • June 2003
    • 8

    Kampfiskar och mindre fisk..

    Hejsan!
    Går det att ha kampfiskar och mindre fiskar i samma akvarie? Eller kommer de mindre fiskarna bli terroriserade? Jag hade tänkt mig något liknande med ett stim med neontetras och en kamphane och två kamphonor. Blir kamp fiskar lätt stressade? Ifall man har ett stim tetras blir det ju en del rörelse kan jag föreställa mig.
    Mvh Jimmy
  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #2
    ska nog gå bra med ett stimm tetror
    corydoras.

    Kommentar

    • Bubblan89
      • November 2002
      • 1220

      #3
      Hej!
      Kampfiskar brukar komma bra överens med tetror. Neontetror och kardinaltetror har jag tillsammans med min kampfiskhane och det går jättebra.
      Jag hadde sorgmantetror tillsammans med kampfisken förut men dom bet bara i deras fenor så det är inte att rekommendera.

      Kommentar

      • svein
        • June 2003
        • 114

        #4
        Ja, Kampfisker blir lett stresset, den er fiskens svar på Lemen :-) Det kan gå fint, eller det kan gå helt fel, det du må er å kategorisere din Kampfisk vedr. hissighet, det er stoooor forskjell på den enkelte han, så det blir faktisk opp til deg å vurdere ut i fra ditt kjennskap til den. Her er et innlegg fra en som har fått svar på det du spør om :-)) http://www.funfact.net/bettafreak/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=2&TopicID=290&Pa gePosition=1
        mvh Svein
        I always fight for the fighter
        http://home.c2i.net/svein_antonsen/

        Kommentar

        • Göteborgaren
          • June 2003
          • 8

          #5
          Hej allihop!
          Tack för svaren. En fråga till villka är minst känsliga och lätt hanterliga, neontetra eller kardinaltetra?
          Mvh Jimmy

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Du får räkna med vissa förluster både med neon och kardinal, men kardinalerna är vildfångade och neonerna odlade, så normalt är neonerna tåligast.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            Arbetssätt...