Förgiftning av keramikföremål?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #31
    Min söndriga doppvärmare for iväg och höjde rejält. Försökte sänka tempen sakta, men ändå med en gång?! Alla fiskar klarade sig, Malawi ciklider verkar tuffa. Däremot stryker de med av annat? Hittar inte min mal idag och det ser jag som ett gott tecken. Igår kväll låg han mitt i akvariet på botten och alla blåste sand över honom utan reaktion. Antingen är han död i någon grotta eller så har han tagit sig i kragen och dragit sig undan!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #32
      Hittade Malte död på botten nu Alltid lika trist!
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • lamano
        • April 2014
        • 44

        #33
        Ursprungligen postat av Juni
        Hittade Malte död på botten nu Alltid lika trist!
        Åh nej

        Kommentar

        • Juni
          • February 2014
          • 613

          #34
          Hur går det själv?
          Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

          Kommentar

          • amandus
            • February 2006
            • 36

            #35
            Överdriven rengöring och stora vattenbyten är ofta av ondo. Inga bra saker kommer snabbt i akvarium. Lugn och ro är det som gäller annars kommer man aldrig rätt. Rätt grejor från början och sedan lugn och ro med akvariet. Det är bättre att byta lite vatten och ofta än sällan och mycket.
            //Bengt

            Kommentar

            • lamano
              • April 2014
              • 44

              #36
              Ursprungligen postat av Juni
              Hur går det själv?
              Jo Timolina mår bra, de är pigga och lite lustiga, väldigt lekfulla och roliga att titta på. Imorgon ska jag köpa fler av samma sort, och kanske våga mig på neontetror eller platys, måste se vad de har i butiken.

              Kommentar

              Arbetssätt...