Normalt beteende för guppys?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anni71
    • March 2014
    • 23

    Normalt beteende för guppys?

    Två av mina guppys simmar runt i akvariet som de andra men emellanåt har de lite egna beteenden - den ena simmar upp och ner längs rutan på kortsidan i närheten av pumpen och doppvärmaren. Den simmar i en jäkla fart. Och den andra simmar ofta vid ytan och ser ut att äta men där är ju ingen mat.
    Är det normalt eller är nåt fel? Har haft guppysarna i knappt en vecka.
  • tazzrat

    • July 2012
    • 211

    #2
    Den som simmar vid ytan och ser ut som den äter, kan det vara att den äter på proteinhinna i akvariet? Ser ytan ut att vara liksom lite oljig?

    Simma sådär längst rutan har jag förstått att det KAN vara ett stressymptom men att de även kan bete sig så när de är nya i ett kar. Jag är dock ingen fiskpsykolog så hoppas du får bättre svar av något proffs.

    Kommentar

    • Anni71
      • March 2014
      • 23

      #3
      Tack för ditt svar! :-)
      Båda förslagen låter ju helt troliga. Ytan ser visserligen inte oljig ut längre (den gjorde det tidigare ) men det kan ju finnas en tunn hinna som jag inte ser.
      Och guppysen kan mycket väl vara stressad iom den är ny i karet, den simmar ju runt ibland också men återkommer till sitt beteende, tom när det vankas mat! Men vem är hungrig när man är stressad... Hoppas den lugnar ner sig snart.

      Kommentar

      Arbetssätt...