Fisk som kräker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Fisk som kräker

    Ibland ser det ut som om fiskarna kräker, rejält! Det kommer en dusch av foder, växtdelar och sand. Först trodde jag det kunde var ägg, men det var en hane och det är bara smuts. Det händer inte så ofta och alla sr friska ut! Någon som vet vad detta är?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    #2
    När det gäller sand så silar Malawiciklider sand i gälarna, men på din beskrivning låter det inte riktigt som det är det som händer på dina fiskar.
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Silar sand gör de hela tiden, men detta är som en spya. Ser framförallt växtdelar finfördelat. Matar jag gör mycket? Två gr om dagen med frysta mysis och räkmix. Mängd som en tumnagel 2g/dag.
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Kolla om fisken i fråga äter normalt. I såna fall är det nog ingen fara.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        Arbetssätt...