Ytfisk Sydamerika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • petero1973
    • January 2014
    • 8

    Ytfisk Sydamerika

    I dag köpte jag ett par Colombianska Dvärgciklider och snart snart är mitt 110 l Amazonasinspirerade nybörjarkar klart. Tidigare finns där diverse malar och ett stim Kardinaltetror. Det är dock tomt och livlöst i övre delen av karet. Tips mottages...vill att det ska var hyggligt biotopriktigt och inte allt för svår fisk.
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Bilbukar eller ett en stimm med en liten tetra, som Kolglödstetror eller nannostomus beckfordi är ett tips
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • man nam1
      • July 2011
      • 441

      #3
      Fjärilsfiskar är ju rätt coola dock lite väl tråkiga..

      Kommentar

      • kastina
        • March 2012
        • 27

        #4
        Stänktetra håller sig ofta uppe vid ytan. Anspråkslöst vacker och intressant unikt lekbeteende. Men bilbukar är de som är överlägset mest vid ytan.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13110

          #5
          Ursprungligen postat av petero1973
          I dag köpte jag ett par Colombianska Dvärgciklider och snart snart är mitt 110 l Amazonasinspirerade nybörjarkar klart. Tidigare finns där diverse malar och ett stim Kardinaltetror. Det är dock tomt och livlöst i övre delen av karet. Tips mottages...vill att det ska var hyggligt biotopriktigt och inte allt för svår fisk.
          Om du ser till att möblera med lite rötter och växter vid ytan så brukar kardinaltetran leta sig upp högre i karet. Mina håller sig mest i det övre skiktet. Glödbandstetrorna håller sig istället i den lägre kolumnen. https://www.youtube.com/watch?v=4f0IvUyJaUc
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • man nam1
            • July 2011
            • 441

            #6
            Jag ber om ursäkt för mitt inlägg tidigare, Fjärilsfiskar kommer ju från Afrika

            Mina kardinaler rör sig i hela övre halvan av akvariet så dom borde vara ett rätt bra val.

            Kommentar

            • petero1973
              • January 2014
              • 8

              #7
              Det blev ett stim bulbuk. Småcharmiga. Tack för tipsen!

              Kommentar

              • Erik Åhlander
                • January 2006
                • 1881

                #8
                Täckglas! Dom hoppar!

                Kommentar

                Arbetssätt...