Söndernafsad skjärtfena på guppy, vad göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ninjan
    • March 2014
    • 2

    Söndernafsad skjärtfena på guppy, vad göra?

    Hej!
    jag skaffade ett 100L akvarium för drygt en månad sen, kanske två till och med.
    Från första början köpte jag tre guppyhannar (tror vi att det är) och sex svärdbärarhonor.
    Allting har gått jättebra och de har trivts och så!
    För en vecka sen köpte jag också tio st neontetror och två stycken malar av något slag (som gör rent)
    Jag märkte igår att ena guppyns skjärtfena såg trasig ut, men han verkade pigg och så och ingen annan fisk verkade vara på honom, men nu när jag kom hem från skolan så är hans skjärtfena ännu mer trasig och det verkar som att en av de andra guppysarna är efter honom hela tiden. Han har dock inte nafsat än vad jag har sett.


    Vad ska jag göra?
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    #2
    Jag råkade ut för samma sak, en fisk höll på att bita/jaga ihjäl en annan. Jag köpte en yngelkasse i tyg som flyter runt i akvariet. Där lade jag den skadade fisken så den fick lite lugn och ro från de andra. Sedan bytte jag så den hetsige fick vara i kassen. Han lugnade sig och efter två veckor går de tillsammans igen. Hoppas det reder ut sig!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

    Kommentar

    Arbetssätt...