Ny fisk? Helt hysteriskt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Ny fisk? Helt hysteriskt!

    Sitter framför mitt akvarium och kollar detta forum. Rätt var det är simmar det ut en fisk som inte funnits där förut!! Liten ynklig zebra randig sak, men inte så liten som ett yngel. Jag har räknat alla fiskar, kollat vinglaset, och där är en extra! Var kommer den ifrån? Kommer den bli mums inatt? Vad gör jag?! Köpte växter jag haft i en spann, kan den hängt med och överlevt?
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Ursprungligen postat av Juni
    Jag har räknat alla fiskar, kollat vinglaset, och där är en extra!
    Kollat vinglaset??
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Marten64

      • July 2012
      • 1020

      #3
      Tack för strålande kvällsunderhållning.
      / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #4
        Snackade med akvariehandlarn i annat ärende, han bekräftade att växten kom ifrån ett kar med stora yngel. Mysteriet är löst! Att den överlever i mitt kalla förråd utan vatten är en bedrift i sig!
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #5
          Måste säga Juni, att jag uppskattar din närvaro här på Zoopet och att du sprider en glädje och nyfikenhet som är befriande. Att du dessutom verkar vara helt fri från en överdriven självcensur känns ännu bättre. Är nog alltid glad efter att ha läst om dina tankar och frågor. Typ MVG i personlighet (minst)
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Juni
            • February 2014
            • 613

            #6
            Dessvärre sa min lärare alltid samma sak! Underbar personlighet, kass koncentration!! Önskar jag blir bättre på akvarium än självcensur
            Min nya fisk har nu sökt asyl hos Venestus som dessvärre ser hungrig ut....
            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #7
              Kreativa människor tänker brett. Det ska vara så. Då har man en hjärna som "hoppar" mellan olika uppmärksamhetsområden. Har likadan hjärna själv. Men det där med koncentrationen kan man träna både via olika övningar och via appar/datorer. Det funkar verkligen. Behöver du övningar, skicka ett PM, vill du ha appträning, gå till www.lumosity.com och börja öva. Men jag föredrar folk som är positivt oberäkneliga så för mig är det redan perfekt.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #8
                Ursprungligen postat av Bluewing
                Måste säga Juni, att jag uppskattar din närvaro här på Zoopet och att du sprider en glädje och nyfikenhet som är befriande. Att du dessutom verkar vara helt fri från en överdriven självcensur känns ännu bättre. Är nog alltid glad efter att ha läst om dina tankar och frågor. Typ MVG i personlighet (minst)
                Instämmer helt i det du skriver Johnny. Juni känns bara så uppfriskande här och nu tycker jag

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Jesper Broman
                  • November 2012
                  • 3445

                  #9
                  Även jag håller med er

                  Kommentar

                  • Juni
                    • February 2014
                    • 613

                    #10
                    Jag tackar och bugar, vilka komplimanger! Känner detsamma för folk här på forumet, har blivit så omhändertagen. Roligt!
                    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                    Kommentar

                    • Juni
                      • February 2014
                      • 613

                      #11
                      Tittar nu på mitt lilla yngel och undrar hur det ska gå för det? Har någon varit med om att det kommer med fisk bland växterna? Det verkar som om de andra låter ynglet vara så det får kanske bo kvar!
                      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        #12
                        Vet du vad det är för yngel?
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • MonkanS
                          • December 2011
                          • 861

                          #13
                          Tack för kul frukostunderhållning..
                          Ett litet randigt yngel... kan det möjligtvis vara en liten zebraciklid? Bara spånar lite sådär..
                          Juwel 180 l + räkkub aquael 20 l
                          http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=155429

                          Ordning är till för idioter - Genier behärskar även kaos !!!

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            #14
                            Inte till mig själv men en levande gurami på flera cm bland växter i sändning till en affär för längesen. Fast då var det ju rejäla buntar med växter.
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • Juni
                              • February 2014
                              • 613

                              #15
                              Försökte kolla vad det var för ett yngel på artbeskrivningarna, men den är nästan genomskinlig men otydliga markeringar. Ska ut och köpa fisk av handlaren idag och han vet vilket kar den gått i. Trodde han skulle ta tillbaka det men han vill inte ta min bakterieflora så lillen får gå kvar under nestor Venestus beskydd handlaren skrattade åt mina ömmande känslor när jag skulle köra tillbaka med ynglet. "Vill du inte spola ner det så låt de andra fiskarna käka upp det" då höll jag på att börja gråta, ingen rör lillen!!
                              Jag ger igen i em då jag beskriver för honom att jag kör filtret i diskmaskinen, och har diskmedel i akvariet för att ta bort unken doft! Jag ser hur hans blodtryck bubblar!
                              Har inte så mycket att göra här på landet
                              Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...